معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

شهرداری‌ها در پدافند غیرعامل نقش محوری دارند

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۰:۵۰:۲۸
کد خبر: ۴۸۵۰۶۵
شهرداری‌ها در پدافند غیرعامل نقش محوری دارند
پوررحیمی گفت: ظرفیت‌ شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است که باید از این مزیت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مجموعه های عظیم شهرداری در شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها در موضوع پدافند غیرعامل نقش محوری و مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی‌اکبر پور‌رحیمی در دیدار با شهردار تبریز، با قدردانی از برنامه‌های این شهرداری در پیگیری مباحث اجرایی پدافند غیرعامل، اظهارکرد: ظرفیت‌ شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است که باید از این مزیت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی افزود: این ظرفیت‌ها به خصوص در بخش‌های ساخت‌ و ساز، ایمنی و آتش‌ نشانی، اسکان و شناسایی و تفکیک مناطق خطرآفرین حایز اهمیت است.

پوررحیمی با اشاره به کارکردهای فرهنگی شهرداری ها در زمینه های مختلف، آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب از مباحث پدافند غیرعامل برای شهروندان می تواند از جمله فعالیت های شهرداری ها در این موضوع مهم و اساسی باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان ‌شرقی نیز در این دیدار از تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در داخل شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته‌ها به‌نوعی از آموزش‌های عمومی به سمت آموزش‌های تخصصی پیشرفته‌اند، اما آن چیزی که موجب ناهماهنگی می‌شود وجود انواع دستورالعمل‌های مختلف است.

احمد جهانسری با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در حل مشکلات بسیار کمک خواهد کرد، افزود: در تبریز خوشبختانه در بحث پدافند غیرعامل، از بحث گفتمان عبور کرده‌ایم و به عبارتی تفاوت میان بحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به‌خوبی مشخص‌ شده است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر مدیریت واحد شهری در پیشبرد اهداف، گفت: در داخل خدمات شهری زمانی پدافند غیرعامل جواب خواهد داد که مدیریت واحد شهری وجود داشته باشد.

جهانسری افزود: مدیریت شهرداری تبریز در بحث پدافند غیرعامل خیلی جدی است و کارهای خیلی خوبی در زمینه های کالبدی و فرهنگ سازی توسط شهرداری انجام گرفته اما واقعیت این است که با وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی افزود: اداره کل پدافند غیرعامل در بحث آموزش تخصصصی به کارمندان دستگاههای اجرایی جدی است و مصمم است به هر نحوی این آموزشها را در دستگاه‌ها عملی کند.

شهردار تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم حوزه ساخت ‌و ‌ساز مطرح است، اظهارکرد: این موضوع مهم هنوز آن ‌طور که باید در جامعه تثبیت نشده است.

صادق نجفی با بیان اینکه این شاخص باید فراتر از تکالیف رایج اداری، به باور عمومی ساخت‌ و‌‌ساز شهری تبدیل شود، افزود: رسیدن به این باور از مسیر فرهنگ ‌سازی‌ و آگاهی بخشی می گذرد.

وی یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از مباحث آموزشی شهرداری تبریز از طریق فرصت‌های مختلف رسانه‌ ای، معطوف فرهنگ سازی در حوزه ساخت و‌ساز می ‌شود.

نجفی اجرای پروژه‌های فضای سبز در قالب پارک ‌های 2 منظوره اسکان را از اقدام های شهرداری در تقویت اصول پدافند غیرعامل خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز