در جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی اعلام شد؛

در شهر تبریز ۵۰ هزار خودروی آلاینده تردد می‌کنند

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۲:۵۱:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۷۶۷
در شهر تبریز ۵۰ هزار خودروی آلاینده تردد می‌کنند
پورمهدی گفت: شهرداری تبریز باید دوربین‌های کنترل خودروهای آلاینده را در حداقل زمان نصب کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که استفاده از هوای پاک، حق مردم است، گفت: هم‌اکنون در شهر تبریز 50 هزار خودروی آلاینده تردد می‌کنند که باید با روش‌های مناسب با آنها برخورد شود و اگر اراده‌ای برای این کار وجود ندارد به طور شفاف به مردم اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک استان، با اشاره به طرح محدوده کاهش فشار آلودگی کلانشهر تبریز، افزود: با توجه به این که امکان کنترل دستی در این طرح وجود ندارد، لذا شهرداری تبریز باید دوربین‌های کنترل خودروهای آلاینده را در حداقل زمان نصب کند و بعد از نصب دوربین‌ها ماموران راهنمایی رانندگی برای اجرای این طرح مکلف شوند.

وی با بیان این که وضعیت آلودگی هوای تبریز شایسته مردم نیست، خطاب به مسوولان امر گفت: اگر اراده و توان کاهش آلودگی را نداریم به صورت شفاف اعلام کنید تا  از مردم عذرخواهی کنیم.

پورمهدی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان آلایندگی در مرکز شهر تبریز است که بخش قابل توجهی از آن به تردد اتوبوس‌های آلاینده برمی‌گردد که لازم است این موضوع کنترل و از تردد این اتوبوس‌ها در مرکز شهر جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین با اشاره به تردد 12 هزار تاکسی در شهر تبریز، بیان کرد: بخشی از آلودگی شهری نیز مربوط به تاکسی‌های فرسوده است، هرچند تاکنون دو هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده، اما اغلب رانندگان تاکسی به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند خودروهای خود را نوسازی کنند.

وی با بیان این که در تمام دنیا شرکت‌های حمل و نقل این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ در کشور ما نهادینه نشده، هرچند ایجاد تاکسی‌های بی‌سیم در این راستا بوده و در حال حاضر نیز از ایجاد این شرکت‌ها حمایت می‌شود.

پورمهدی در خصوص راه‌اندازی سیستم هوشمند درخواست تاکسی در تبریز هم گفت: باید بر روی تکنولوژی‌های روز بیشتر کار کنیم و هر برنامه یا نرم‌افزاری که می‌تواند موفق باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ابلاغ‌نامه وزارت کشور در خصوص طرح ترافیک زمستانی، بر اجرای این ابلاغیه از سوی تمام فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان با همکاری پلیس تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز