با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

بیمارستان های تبریز به دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شده اند

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۲:۴۵:۰۲
کد خبر: ۵۰۶۸۰۱
بیمارستان های تبریز به دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شده اند
پسماندهای بیمارستانی از جمله پسماندهای ساخته دست بشر است که در زمان حاضر و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست هر روز 400 تن پسماند بیمارستانی در کشور تولید می شود.

مدیران کل حفاظت محیط زیست و پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در بازدید سرزده از محل های بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستان های تبریز در جریان نحوه مدیریت آن قرار گرفتند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست و احمد جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استان از نحوه مدیریت زباله های عفونی بیمارستان های سینا، رازی، امام رضا(ع) و شهیدقاضی بازدید و با مسئولان بیمارستانی به تبادل نظر پرداخته و خواستار به روزرسانی و دقت بیش از پیش روش های خود شدند.

 در این بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل پدافند غیر عامل استان از مدیران بیمارستاها خواستند تا با استفاده از کارشناسان متخصص اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان پسماند در راستای انجام بی خطر سازی هرچه بیشتر زباله های بیمارستانی گام های اساسی تری بردارند.

 لازم به ذکر است با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان  همه بیمارستان های تبریز به دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شده اند.

این گزارش حاکی است؛ پسماندهای بیمارستانی از جمله پسماندهای ساخته دست بشر است که در زمان حاضر و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست هر روز 400 تن پسماند بیمارستانی در کشور تولید می شود.

مدیریت پسماندهای بیمارستانی شاید مهم تر از تولید آن باشد زیرا در صورت اجرا نشدن برنامه های ساماندهی پسماند بیمارستانی باید در آینده شاهد تاثیرات مخرب آن روی سلامت انسان و محیط زیست باشیم.

به گفته کارشناسان بین 75 تا 80 درصد زباله های بیمارستانی را زباله های عادی و 20 تا 25 درصد این زباله ها را زباله های عفونی یا خطرناک و شبه خطرناک تشکیل می دهند. از پسماندهای عادی بیمارستانی می توان به عنوان مثال ته مانده های غذای آشپزخانه، قوطی های کمپوت، اشیائی همچون اشیای تیز و برنده همچون سوزن سرنگ، تیغ های جراحی را پسماند خطرناک بیمارستانی می گویند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز