استاد دانشگاه تبریز:

بکوشیم تا سهم کودکانمان را غارت نکنیم

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۴:۳۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۸۹۶
بکوشیم تا سهم کودکانمان را غارت نکنیم
اسلامی گفت: با گسترش شهرها و افزایش منابع آلاینده های هوا، سلامتی، حیات و ممات انسان به خطر افتاده است.

به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک، مراسمی با حضور مسئولین و جمعی از کارکنان منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این مراسم، خدیجه اسلامی از اساتید دانشگاه تبریز بر اهمیت هوای پاک، عوامل آلوده کننده هوا و راهکارهای جلوگیری از این معضل تاکید کرد و گفت: با گسترش شهرها و افزایش منابع آلاینده های هوا، سلامتی، حیات و ممات انسان به خطر افتاده و هرگونه کاستی در مراقبت و محافظت از نعمت های خدادادی و عدم رعایت الگوی مصرف، تبعات و مشکلات عدیده را پدید می آورد.

اسلامی، بر نقش و اهمیت سازمانها و عموم مردم در سالم نگداشتن محیط زیست تاکید کرد و افزود: مناسبت‌های زیست محیطی صرفاً یک فرصت برای جلب مشارکت همگانی در حفظ و صیانت از محیط زیست بوده و داشتن هوای پاک محصول تفکر قانونمند زیست محیطی است که در این راستا همه باید با تلاش گسترده در نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی و ایجاد فضای سالم، بکوشیم تا سهم کودکانمان را غارت نکنیم.

وی اظهار داشت: اشاعه فرهنگ، آموزش و تنویر افکار کارکنان در زمینه آلودگی هوا، مصرف معقول، برنامه ریزی و مدیریت در زمینه تأمین انرژی و مهم تر از همه کنترل آلاینده های هوا می تواند اثرات سرنوشت ساز و تعیین کننده ای داشته باشد.

در ادامه مراسم فرهاد قدیمی، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل منطقه 8 بر فعالیت های انجام گرفته این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری کارکنان منطقه اقدام به افزایش فضای سبز و کاهش آلاینده های هوا نموده ایم که نامگذاری یک هفته در سال به عنوان"هفته هوای پاک" فرصتی برای ایجاد همگرایی و تعاملات بین بخشی در عرصه محیط زیست و به خصوص مهار آلودگی هوا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز