در دهه فجر؛

یک هزار و ٢١٠ برنامه فرهنگی در آذربایجان شرقی اجرا می شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۴:۵۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۳۳۵۵
محمدپور گفت: رسانه ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای فرهنگی دارند و نسل سوم باید باور کنند که نسبت به قبل از انقلاب اتفاق بزرگی در کشور روی داده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی را یکی از رسالت های این نهاد برشمرد و گفت: یک هزار و ٢١٠ برنامه فرهنگی در دهه فجر امسال در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در نشستی با خبرنگاران با تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در تاریخ ملت ایران یک اثر ماندگار بوده و جزو افتخارات ملت است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی آرمان های مردم برای تعیین سرنوشت خویش و کوتاه کردن دست استکبار جهانی و مداخله کنندگان محقق شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از قیام عاشورا و ایمان مردم دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک تحول صرف سیاسی نبود بلکه تحول عظیم فرهنگی است .

محمدپور در تشریح برنامه های فرهنگی استان افزود: امسال علاوه بر جشن ها و جنگ های مختلف، یک هزار و ٢١٠ برنامه فرهنگی از جمله محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه هنری، جشنواره های شعر و قصه، محافل ادبی و شب شعر در سطح استان برگزار می شود.

وی، اجرای تئاتر خیابانی، نشست های فرهنگی، یادواره شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم، دیدار هنرمندان و فرهیختگان با ائمه جمعه و خانواده شهدا، تجلیل از مفاخر و اهالی فرهنگ، کارگاه شعر و قصه و افتتاح کتابخانه و کانون فرهنگی مساجد را از جمله دیگر برنامه های فرهنگی ذکر کرد.

محمدپور همچنین از میزبانی جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران خبر داد و گفت: ٢٤ فیلم منتخب جشنواره در دو سینمای فلسطین و ناجی تبریز اکران می شود.

وی ادامه داد: پیش‌فروش ٣ بسته ٨ فیلمی با قیمت ٦٤ هزار تومان تا پایان وقت امروز در سایت سینوگرام عرضه‌شده و فروش حضوری بلیط هم در روز اکران خواهد بود.

وی همچنین از اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در ٢٩ بهمن خبر داد و افزود: یک هزار و ٢٥٠ اثر به جشنواره ارسال شد که اگر چه با اهداف تعیین شده فاصله داریم ولی آثار رسیده هم به لحاظ کیفی و هم کمی تا حدودی رضایت بخش است.

وی، اظهار داشت: در بخش جنبی هم ٥٤ اثر اقتصاد مقاومتی، ٣١ اثر دریاچه ارومیه، ١١ اثر روابط عمومی رسانه محور و ٣١ اثر هم در حوزه ارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمدپور خاطرنشان کرد: این جشنواره چندین سال تعطیل‌شده بود که با همت ویژه، دوباره احیا شد و باید در سال‌های آینده در زمینه ارتقای کیفیت آثار تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نقش رسانه ها در انعکاس واقعیت ها را غیرقابل انکار دانست و گفت: رسانه ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای فرهنگی دارند و نسل سوم باید باور کنند که نسبت به قبل از انقلاب اتفاق بزرگی در کشور روی داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری احیای دریاچه ارومیه ابراز داشت: ١٨٣٠ اثر ارسال و داوری شد که آثار برگزیده در جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدپور با تاکید بر ضرورت اقدام هوشمندانه و هدفمند رسانه ای در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بدون شک اگر جانفشانی ها و ایثارگری های انقلابیون نبود، امروز ما از برکت نظام جمهوری اسلامی محروم بودیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در مرحله افتخارآمیز آن قرار دارد، افزود: بی شک نقش رسانه ها به عنوان چشم و گوش مردم در تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های گوناگون غیرقابل اغماض است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان هم در برگزاری جشن‌های دهه فجر همراهی می‌کنند، گفت: ١٧ بهمن مراسم ویژه در کلیسای سرکیس مقدس برگزار کرده و باشگاه ورزشی آرارات هم مسابقات ویژه ایام‌الله دهه فجر را برگزار می‌کنند.

محمدپور با اشاره به افتتاح برخی از کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان شرقی ابراز داشت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، عضویت در کتابخانه‌های استان رایگان خواهد بود و همه مردم عزیز می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز