شهردار:

مترو تبریز به نقطه تاثیرگذار ترافیکی رسیده است

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۶:۲۷:۵۲
کد خبر: ۵۲۳۲۴۶
مترو تبریز به نقطه تاثیرگذار ترافیکی رسیده است
خط اول متروی تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و ۲۹ بهمن، خیابان امام خمینی(ره) چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می‌شود.

شهردار تبریز از روند راه‌اندازی فاز دوم خط یک مترو و مسافرگیری تا میدان ساعت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با راه اندازی ایستگاه های شماره ۸ در آبرسان، شماره ۱۰ در چهارراه شهید بهشتی و شماره در ۱۱میدان ساعت، مسیر ایستگاه ائل گلی تا میدان ساعت فعال شده است.

وی با اشاره به این‌که راه‌اندازی فاز دوم مترو مشابه راه‌اندازی فاز اول خواهد بود، افزود: خدمات‌رسانی مترو در فاز دوم روزانه در ساعات محدودی پیگیری خواهد شد و پس از آن به مرور و با تقویت تجهیزات و اطمینان از شاخص‌های آزمایشی، شاهد افزایش فعالیت مترو در مرکز شهر خواهیم بود.

شهردار تبریز با بیان این‌که پشتیبانی مالی مترو موجب شده پروژه، امروز در مرکز شهر فعالیت داشته باشد، گفت: با ادامه این روند و افزایش ساعات مسافرگیری از سال آینده شاهد جابجایی روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر در محدوده مرکزی شهر خواهیم بود که از حیث تاثیرگذاری ترافیکی و نقش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اتفاق بسیار مهمی در مدیریت شهر به شمار می‌رود.

وی، با تاکید بر عزم شهرداری تبریز بر راه اندازی مترو و تامین سیستم حمل و نقل ایمن و پاک برای شهروندان، اظهار امیدواری کرد با تلاش جهادی و همت مدیران و کارشناسان این حوزه در حداقل زمان ممکن راه اندازی کامل خط یک محقق شود.

لازم به ذکر است در این بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشت.

خط اول متروی تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و ۲۹ بهمن، خیابان امام خمینی(ره) چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می‌شود. فاز اول خط یک متروی تبریز، شهریورماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و شهروندان می توانند برای تردد از مسیر ایل گلی تا راهنمایی، از مترو استفاده کنند. فاز دوم نیز از راهنمایی تا میدان ساعت آغاز به کار کرده است.

 

نظر شما