معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

رینگ گردشگری سهند و سبلان و ارس در اولویت قرار دارد

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۹:۴۰:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۲۵۳
رینگ گردشگری سهند و سبلان و ارس در اولویت قرار دارد
پورمهدی گفت: نوروز 1396 تمرینی برای "تبریز 2018" است که باید با قدرت ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و معرفی فرهنگ آذربایجان معرفی شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نوروز 1396 تمرینی برای "تبریز 2018" است که باید با قدرت ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و معرفی فرهنگ آذربایجان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به این که مردم چند هفته قبل از نوروز مقصد سفر نوروزی خود را انتخاب می‌کنند، افزود: تخفیف‌ها و مشوق‌های لازم باید به سرعت اعلام شود تا به موقع، آذربایجان شرقی به عنوان مقصد گردشگری نوروزی انتخاب شود چرا که اعلام تخفیف‌ها در شب عید فایده‌ای ندارد.

وی افزود: لیست لازم اسکان‌های مجاز را در اختیار مسافران قرار گیرد و اجازه نمی‌دهیم پارک خوابی و چادر زنی چهره شهر را مشوش کند.

رینگ گردشگری سهند و سبلان و ارس در اولویت قرار دارد11

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ارس فقط جلفا نیست و باید یک تور سه روزه برای حاشیه ارس و تبریز به صورت پکیج طراحی و اجرا شود،‌ گفت: همه ویژگی‌های گردشگری کویری، جنگلی، کوه و... در ارس و تبریز داریم که می‌توانیم به صورت ویژه به این موضوعات بپردازیم که رینگ گردشگری سهند و سبلان و ارس در اولویت قرار دارد.

پورمهدی با بیان اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مسافر در استان حضور یافته و علاوه بر شناخت فرهنگ و تاریخ آذربایجان، هزینه کردن آنها موجب رونق اشتغال و تولید استان شود، ابراز داشت: باید برای تکریم مهمان امکانات لازم را فراهم کنیم که ابتدایی‌ترین آنها سرویس بهداشتی و نمازخانه و... است، ضمن اینکه افراد خط مقدم ارتباط با گردشگران هم باید با برخورد مناسب با مهمانان، خاطره خوشی را برای مسافران ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع زبان برای مهمانان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نباید موضوع فارسی یا زبان دیگری صحبت کردن موجب فرار مسافر باشد بنابراین فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه ایجاد شود که بخشی از فرار گردشگر از آذربایجان شرقی مربوط به این حوزه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مبادی ورودی و پایانه‌ها باید مکرر مورد بازدید قرار گیرد تا مشکلات احتمالی به سرعت رفع شود، گفت: در نخستین نگاه مسافران در مورد تبریز قضاوت خواهند کرد.

پورمهدی نظارت بر بازار استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: اولویت با فروش تولیدات استان ضمن اینکه بازار در ایام تعطیل نوروز باز خواهد بود که مسافر وقتی با بازار بسته مواجه می‌شود مشکلات زیادی برای اعتبار تبریز ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا تبریز 2018 حدود 11 ماه باقی مانده است، ابراز داشت: در شورای برنامه‌ریزی کلید آغاز عملیات رسمی زده شد لذا در هر گزارش، بروشور و ... باید لوگوی تبریز 2018 مورد استفاده قرار گیرد که هواپیمایی آتا نیز برای درج لوگوی 2018 بر بدنه هواپیماها اعلام آمادگی کرده است. / عکس از: سحر فلاح

 

نظر شما