مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی:

امکان تقسیط و پرداخت حق بیمه سالانه روستائیان از سال آینده

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۳:۴۴:۵۹
کد خبر: ۵۳۵۸۶۶
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: امکان تقسیط حق بیمه سالانه و پرداخت آن در قالب دو قسط از سال آینده فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی محمد نظری  در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی شهرستان میانه، اظهار کرد: این صندوق براساس مصوبه هیأت وزیران در تیر ماه 1384 به منظور برخورداری روستاییان و عشایر از مستمری های قانونی بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بنیان نهاده شد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 15هزار بیمه شده اصلی معادل 54 درصد واجدین شرایط شهرستان میانه اقدام به نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کرده اند، افزود: تاکنون احکام دائمی 236 خانوار برای دریافت مستمری ماهیانه در سطح شهرستان میانه به خاطر فوت و از کارافتادگی کلی صادر شده است. 

نظری، گسترش چتر بیمه اجتماعی در بین اقشار آسیب پذیر جامعه را از اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: با آغاز به کار دولت یازدهم، کلیه ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان و کشاورزان ساکن در شهرهای بزرگ همانند روستاییان و عشایر امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را یافتند که این امر رشد چشمگیر اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان را بدنبال داشت به طوری که در شهرستان میانه شاهد نرخ رشد 58 درصدی بیمه شدگان بودیم.

وی اختیاری بودن عضویت عشایر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و پرداخت سهم 10 درصدی کمک دولتی برای پوشش بیمه اجتماعی عشایر را از مزیت های ویژه این صندوق برشمرد.

نظری، از فراهم شدن امکان تقسیط حق بیمه سالانه و پرداخت آن در قالب دو قسط از سال 96 خبر داد و افزود: برابر دستورالعمل، سطوح درآمدی مبنای کسر حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سال 96 قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور ایجاد تسهیلات جدید برای بیمه پردازی آسان، در صورت تمایل و درخواست کتبی متقاضیان، امکان پرداخت قسطی حق بیمه سهم مشارکت بیمه شدگان فراهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز