استارت کوهنورد تبریزی برای صعود به هفتمین قله مرتفع دنیا

ستار فروغ: تبریز به قطب کوهنوردی تبدیل شده است

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۶۲۹
ستار فروغ: تبریز به قطب کوهنوردی تبدیل شده است
سید هادی ستارفروغ،کوهنورد تبریزی از اعزام خود برای صعود به قله 8167 متری دائولاگیری نپال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید هادی ستار فروغ با اعلام این خبر گفت: با حمایت شورای اسلامی و شهرداری تبریز همزمان با صعود عظیم قیچی ساز به قله لوتسه، بنده نیز به همراه یک گروه بین المللی برای صعود به قله دائولاگیری امروز عازم نپال خواهم شد.

عضو تیم ملی کوهنوردی کشورمان با اشاره به اینکه قله دائولاگیری هفتمین قله مرتفع دنیاست، افزود: این صعود در قالب یک تیم بین المللی با حضور کوهنوردان بنامی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، اتریش و ایران صورت خواهد گرفت.

وی با تقدیر از حمایت های رئیس شورا و شهردار تبریز در خصوص حمایت از ورزش کوهنوردی گفت: کوهنوردی ورزش ریشه داری در تبریز است و در سالیان اخیر با حمایت های شورا وشهرداری، تبریز به قطب این رشته ورزشی تبدیل شده است.

ستار فروغ با اعلام اینکه برنامه صعود دو ماه طول خواهد کشید و صعود به قله اواسط خرداد ماه محقق خواهد شد گفت: این قله یکی از قله های پرخطر می باشد و به دلیل آغاز بادها و بارش های موسمی بعد از خرداد ماه در این کوه امکان صعود به این کوه بعد از خردادماه بسیار سخت می شود.

این کوهنورد تبریزی با اشاره به اینکه از 8 کوهنوردی که به همالیا می روند 4 کوهنورد تبریزی می باشند گفت: وجود چهار کوهنورد از تبریز در بین کوهنوردان اعزامی به هیمالیا نشانگر پیشرفت خوب این رشته ورزشی در تبریز می باشد.

وی در پایان سخنانش گفت: کوهپیمایی مفرح و لذت است  اماکوهنوردی سخت بوده و خطراتی دارد اما هر جمعه که در عینالی تبریز شاهد کوهپیمایی هزاران شهروند تبریزی هستم بسیار خوشحال می شوم. کوهنوردی و کوه پیمایی ورزش زیبایی است و اگر کسی با این ورزش مفرح انس بگیرد به سختی از آن دل خواهد کند.

ستار فروغ به همراه عظیم قیچی ساز و سعید میرزایی فردا یکشنبه از تهران عازم نپال خواهند شد تا هر کدام بر اساس برنامه ریزی صورت گرفت صعود به قله های لوتسه و دائولاگیری را به سرانجام رسانند.

سیدهادی ستار فروغ تاکنون به 6 قله بالای 7 هزار متر از جمله قله خان تانگری از مسیر قزاقستان، همین قله از مسیر قرقیزستان، لنین قرقیزستان، کوینفسکایا، سامانی و کومونیسم تاجیکستان و یوبدی قرقیزستان صعود کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز