استاندار آذربایجان شرقی:

همه حادثه سیل داغدار هستیم

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۵:۴۸:۳۶
کد خبر: ۵۴۵۹۳۱
همه  حادثه  سیل داغدار هستیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل‌زده استان اولویت اول ماست و این کار بدون هیچ محدودیتی و با سرعت آغاز می‌شود، گفت: اعتبار و تسهیلات مورد نیاز در این زمینه از سوی دولت تأمین می‌شود و مسئولان محلی موظف به سرعت بخشی به کار بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه سیل اخیر در روستای چنار شهرستان عجب‌شیر، ضمن تسلیت‌گویی به خانواده‌های داغدیده و اهالی این روستا، گفت: شما در دو روز گذشته برگ زرینی از انسان‌دوستی و خدمت به همنوع را در تاریخ این روستا ثبت کردید.

وی با اشاره با جان باختن 20 نفر از اهالی روستای چنار بر اثر حادثه سیل، گفت: شما در این حادثه 20 نفر از عزیزان و نوردیدگان خود را از دست دادید، اما در اخلاق و معرفت و انسانیت نمره 20 گرفتید و این عدد 20 در تاریخ روستای چنار ماندگار خواهد شد.

جبارزاده با بیان اینکه همه در این حادثه داغدار هستیم، افزود: قبل از اینکه در این مراسم حضور یابم آقای رییس جمهور طی تماسی که با بنده داشتند ضمن ابلاغ سلام مخصوص خود و ابراز همدردی با اهالی روستای چنار، جویای احوال آسیب دیدگان شدند و تأکید کردند که با تمام توان در خدمت آسیب دیدگاه باشیم.

وی با اشاره به حضور نماینده مقام معظم رهبری در مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: پیام تسلیت معظم له نیز تسلی خاطری برای بازماندگان و دستور اکید به خدمت‌گزاران در جهت حل سریع مشکلات بود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اهالی روستای چنار که از لحظه وقوع حادثه به‌عنوان امدادگران در صحنه حضور یافتند، گفت: از یکایک مسئولان و تلاشگران دستگاه‌های ذی‌ربط استان نیز که از اولین ساعات و با همه امکانات در کنار اهالی روستا حاضر شدند تشکر می‌کنم.

جبارزاده از خبرنگاران رسانه‌ها و صداوسیمای استان نیز به خاطر هشدارهای قبل از حادثه و گزارش‌های لحظه‌به‌لحظه بعد از وقوع حادثه سیل تشکر کرد و گفت: متأسفانه در دو روز گذشته با وجود تلاش بی‌وقفه و در صحنه بودن همه نیروهای استان، شاهد برخی بی‌انصافی‌ها و حرکت‌های مغرضانه بودیم که قصد داشتند تلاش‌ها را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به خسارات سیل در روستای چنار، گفت: بر اساس آمار اعلامی، در این روستا 12 خانه به‌طور کامل و 18 خانه به‌صورت جدی آسیب دیدند که در سفر وزیر نیرو به استان مقرر شد از اراضی دولتی، 60 قطعه زمین در اختیار اهالی قرار گیرد تا ضمن بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده، خانه‌های واقع در مسیر رودخانه نیز جابجا شوند.

جبارزاده افزود: 12 خانه‌ای که به‌طور کامل تخریب‌شده است با هزینه دولت ساخته می‌شود و برای بقیه واحدهای آسیب‌دیده و نیازمند جابجایی نیز تسهیلات داده می‌شود که فرمانداری عجب‌شیر و ادارات محلی باید نسبت به بازسازی این روستا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند و بنیاد مسکن نیز زمین موردنظر را در اختیار اهالی قرار دهد.

وی همچنین با تأکید بر لایروبی مسیر رودخانه و احداث سیل بند در روستای چنار و بازسازی جاده دسترسی این روستا تأکید کرد و گفت: بازسازی روستا طبق دستور معاون اول رئیس جمهور، با اولویت انجام می‌شود و قبل از فصل سرما باید خانه‌های جدید ساخته شوند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود از نوع‌دوستی و معرفت اهالی روستای چنار تجلیل کرد و گفت: بعد از وقوع حادثه، قصد داشتیم برای اسکان خانواده‌های آسیب‌دیده در این روستا، چادرهایی را نصب کنیم، اما اهالی روستا راضی به این کار نشدند و این خانواده‌ها را در خانه‌های خود اسکان دادند.

وی از حضور گسترده مردم استان و شهرها و روستاهای اطراف در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه سیل در روستای چنار قدردانی کرد و گفت: امروز همه مردم استان در غم شما شریک هستند و قربانیان این حادثه غم‌انگیز را خانواده خود می‌دانند.

جبارزاده افزود: امدادگران ما نیز با تمام توان در حال جستجو هستند تا پیکرهای باقی‌مانده از قربانیان این حادثه را پیدا کنند و امیدواریم با عنایت الهی، پیکر دو فرزند عزیزمان از این روستا نیز پیدا شود.

وی گفت: مسئولان استان با احساس مسئولیت تمام در کنار آسیب دیدگان هستند و طی گزارشی که مدیرکل آموزش و پرورش استان به من داد دیروز به همراه مدیران شهرستانی در مدرسه این روستا حضور یافته‌اند و مدرسه را آماده کرده‌اند تا فرزندان شما مشکلی در تحصیل نداشته باشند.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم از نقاط مختلف استان و شهرها و روستاهای اطراف برگزار شد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمع زیادی از مسئولان استان شرکت کردند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مناطق سیل‌زده و برخی از خانه‌های آسیب‌دیده در حاشیه شهر عجب‌شیر بازدید کرد.

 

نظر شما