رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

رسانه های دولتی بی طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۶:۱۹
کد خبر: ۵۴۶۰۸۴
رسانه های دولتی بی طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت ارتزاق می‌کند نباید له یا علیه کاندیداها مطلبی بنویسن

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در جلسه اعضای هیأت‌های بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی که در فرمانداری تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتخابات مأیوس کننده دشمنان و امیدوار کننده دوستان نظام است اظهار کرد: همیشه انتخابات‌های ایران حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه هیأت بازرسی مکمل اجرای بهتر انتخابات است، گفت: در اجرا، نظارت و بازرسی همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا انتخابات به بهترین نحو اجرا شود.

وی با بیان اینکه همه افراد دارای سلیقه، نظر و انتخاب هستند ابراز داشت: مجریان، ناظران و بازرسان در جایگاه حقوقی خود موظف به بی‌طرفی هستند تا اطمینان و اعتماد و امید مردم به‌عنوان سرمایه نظام حفظ شود.

شبستری با تاکید بر اینکه نظارت بر تخلفات قبل از انتخابات تشدید می‌شود، ابراز داشت: برخی کاندیداها به ویژه در شوراهای شهر و روستا تبلیغات پیش از موعد دارند ولی باید بازرسان برای پیشگیری از تخلفات آموزش دیده و اجرای اقدامات پیشگیرانه از امروز آغاز شود تا در روز انتخابات مشکلی نداشته باشیم.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظارت و بازرسی باید به صورت مستمر باشد و در روز انتخابات و در شمارش تداوم یابد ادامه داد:  گزارش‌ها باید به‌موقع و مستند اعلام شود تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود ضمن اینکه انتخابات حتماً حواشی خواهد داشت ولی بازرسان نباید درگیر حاشیه شده و از اعمال سلایق شخصی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تهدید، تخریب، وعده‌های غیرعملی و غیره باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه گانه، سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی در جانبداری از داوطلبان باید با حساسیت ویژه دنبال شود و جلوگیری از استفاده از امکانات دولتی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

شبستری با بیان اینکه روزنامه یا سایت یا کانال‌های مجازی که از بودجه دولت ارتزاق می‌کند، نباید له یا علیه کاندیدایی مطلبی بزنند، ادامه داد: از روزی که ثبت نام‌ها تمام شد و معلوم شد چه کسانی داوطلب هستند، رصد فعالیت‌ها آغاز شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات نظام از ابتدای انقلاب را زیر سؤال نبریم و سیاه نمایی نکنیم، گفت: این همه سازندگی و خدمات بزرگ در نظام ارائه شده و باید این راه ادامه یابد و نباید مردم را در تبلیغات ناامید کنیم.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای من همیشه جای سؤال است، کاندیدایی که میلیاردها هزینه می‌کند تا انتخاب شود آیا این کار برای خدمت کردن است، گفت: چنین افرادی برای خدمت کردن نمی‌رود یا وامدار حامیان مالی‌اش است و یا اهداف دیگری پشت پرده دارد چرا که هزینه میلیاردی برای انتخاب شدن هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت با ورود جدی به مبارزه با فساد از مجاری قانونی پیشگیری شد و تا جایی که مستند و مستدل بود برخورد کردیم، ابراز داشت: انتخاب مردم باید صحیح باشد و رأی مردم به زرق‌ و برق، تبلیغات، عکس و غیره نباشد تا با انتخاب صحیح و آگاهانه و درست به توسعه استان و کشور کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز