با حضور مسئولان دانشگاهی؛

راه‌های گسترش همکاری دانشگاه‌های طرطوس سوریه و دانشگاه تبریز بررسی شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۷:۴۶:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۷۳۲
راه‌های گسترش همکاری دانشگاه‌های طرطوس سوریه و دانشگاه تبریز بررسی شد
در دیدار مسئولان و اساتید دانشگاه طرطوس سوریه با رییس دانشگاه تبریز راه‌های گسترش همکاری ‌فی ما بین بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان‌شرقی، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های کلان و راهبردی این دانشگاه در حوزه‌های مختلف، برای توسعه همکاری بین المللی با دانشگاه‌های جهان و منطقه و به ویژه دانشگاه‌های کشور سوریه، گفت: دانشگاه آماده هر گونه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی مشترک با دانشگاه های جهان و به ویژه با دانشگاه‌های کشور دوست و همسایه است. 

 

محمد رضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر این اینکه این دانشگاه با 60 دانشگاه جهان تفاهم نامه همکاری مشترک دارد، افزود: توسعه همکاری علمی بین المللی از جمله برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که دانشگاه تبریز نیز این برنامه را جزو اولویت‌های اول قرار داده است. 

 

وی با بیان اینکه این همکاری‌های مشترک بین المللی می‌تواند در زمینه‌هایی همچون تبادل استاد و دانشجو، اجرای تحقیقات علمی، برگزاری دوره های مشترک، کنفرانس ها، همایش ها و ... باشد، یادآور شد: باید از تمامی ظرفیت‌های همدیگر برای توسعه و پیشرفت همه جانبه دو کشور استفاده شود. 

 

رییس دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران به عنوان دومین دانشگاه کشور از لحاظ قدمت است، تصریح کرد: دانشگاه تبریز با بیش از 24 هزار دانشجو، 21 دانشکده، 750 نفر هیات علمی، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و عضویت در چندین اتحادیه دانشگاه‌های منطقه و جهان، از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برای گسترش ارتباطات درسطح بین المللی برخوردار است. 

 

دکتر ابراهیم حسن، معاون دانشگاه طرطوس کشور سوریه نیز در این نشست به نمایندگی از هیات اعزامی به دانشگاه تبریز در سخنانی ضمن ارایه گزارشی از کشور سوریه و به خصوص از وضعیت دانشگاه طرطوس، گفت: این دانشگاه با داشتن بیش از 15 هزار دانشجو، چندین مرکز علمی و 11 دانشکده از جمله یکی از دانشگاه های مهم سوریه است. 

 

وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌های این دانشگاه و به خصوص روابط نزدیک ایران با سوریه، می توان با شناسایی و آشنایی از ظرفیت‌های علمی دو کشور، از این نوع همکاری‌های علمی و پژوهشی برای رفاه و رشد همکاری‌های دو کشور و ملت گام های موثری برداشت. 

 

همین گزارش حاکی است، در ادامه این نشست دانشجویان سوری که  در دانشگاه تبریز تحصیل می کنند، نشستی با هیات اعزامی و اساتید دانشگاه طرطوس داشتند. بازدید از بخش های مختلف از دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های هیات اعزامی اساتید دانشگاه طرطوس بود. 

 

خاطر نشان می شود: هم اکنون 17 دانشجوی سوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

 

نظر شما