رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرند:

سه تشکل زیست محیطی در دولت تدبیر و امید در شهرستان مرند مجوز فعالیت گرفتند

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۴۸۸۶۲
سه تشکل زیست محیطی  در دولت تدبیر و امید در شهرستان مرند مجوز فعالیت گرفتند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرند با اشاره به فعالیت تشکل های زیست محیطی در این شهرستان گفت:سه تشکل زیست محیطی در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،ناصر منوچهری در جمع فعالان زیست محیطی گفت: همچنان که واقفید روز زمین پاک، روزی است برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی جان مک‌کانل در سال ۱۹۶۹میلادی در اجلاس یونسکو معرفی شد و در خیلی از کشورها روز ۲۲ آوریل هم زمان با ۲اردیبهشت روز زمین پاک است و جوامع بسیاری نیز هفته زمین پاک را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیتهای زیست محیطی اختصاص می‌دهند.

وی افزود: در قرآن کریم، بارها از زمین، آفرینش آن، نقش های این نعمت بزرگ الهی و نعمت های پیدا و ناپیدای آن سخن به میان آمده است «خداوند همان است که زمین را آسایشگاه شما قرار داد»، درحقیقت قبل از اینکه کنوانسیون ها و یا قوانین بشری وضع شود تعالیم دینی بر اهمیت محیط زیست و حفظ و صیانت از موهبتهای الهی تاکید کرده اند، ما در سیره پیامبر و ائمه اطهار شاهد هستیم که چقدر عملا خودشان رعایت حق و حقوق طبیعت و محیط زیست را داشتند این حضرات می توانند الگویی برای زمانه ما باشد.

منوچهری اظهار داشت: علاوه بر تعالیم دینی در کشور ما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز حفظ محیط زیست، وظیفه همگانی شمرده شده و آن دسته از فعالیت های اقتصادی آلوده کننده و مخرب جبران ناپذیر محیط زیست، ممنوع اعلام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرند افزود: با این حال در جامعه کنونی ما با مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست روبرو هستیم که وضعیت زمین و آینده محیط زیست را به خطر می اندازند. درست است که عوامل متعددی در این بحرانها نقش دارند. اما الگوی نامناسب مصرف می توانند از وزن بیشتری برخوردار باشد. روزانه ۱۵۰ تن زباله در شهرستانی مثل مرند بیانگر این مسئله هست . در صورتی که ما با بهره گیری از توان مردمی و توجه کافی به توسعه صنایع بازیافت و استفاده معقول و منطقی از منابع می توانیم در کاهش مخاطرات میط زیستی نقش بسزایی داشته باشیم.

وی خشکسالی ، سیل و گرمایش جهانی و سایر بلایای طبیعی را حاصل دستکاری غیر کارشناسانه و بهره بردایهای بی رویه از طبیعت عنوان کرد و گفت: اگر به تخریب پوشش گیاهی و رعایت حریم رودخانه ها و برداشت های نامعقول از طبیعت و سایر ملاحظات زیست محیطی بی توجه باشیم روز به روز شاهد بلایای طبیعی خواهیم بود.

منوچهری در خاتمه خاطرنشان کرد: در شهرستان مرند در دولت تدبیر و امید سه تشکل زیست محیطی مجوز فعالیت گرفته که در اعتلای فرهنگ زیست محیطی در شهرستان نقش موثری داشتند که از اعضای هر سه تشکل و همچنین از اصحاب رسانه که در انعکاس خبرها و بعضا مشکلات زیست محیطی شهرستان زحمات زیادی کشیده اند تشکر می کنم.

گفتنی است سخنرانی رضایی بخشدار یامچی، نیکورای شهردار ، محمودی عضو انجمن حافظان طبیعت و همچنین پخش کلیپ در خصوص روز زمین پاک و حفاظت از محیط زیست از دیگر بخش های مراسم روز جهانی هوای پاک بود.

 

نظر شما