استاندار آذربایجان شرقی:

بخش خصوصی استان آماده تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور است

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۰۶:۵۱:۳۷
کد خبر: ۵۴۹۹۶۴
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه علاقه‌مندیم بخشی از تولیدات استان را به سمت تولیدات دانش‌محور سوق دهیم، گفت: بخش خصوصی استان توان تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را دارد و آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری با ستاد توسعه فناوری‌های نفت، گاز و زغال‌سنگ کشور، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به عنوان استانی که توانمندی‌های زیادی در حوزه فناوری دارد آماده است سهم بسزایی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز اجرای پروژه خط اتلین غرب کشور به تبریز، گفت: با اجرای این پروژه و اتصال صنایع پتروشیمی استان به ذخایر گازی کشور، افق جدیدی در این صنعت گشوده می‌شود و ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی هم در این راستا در دستور کار است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فناوری‌های نفت و گاز کشور متناسب با نیازهای این صنعت پیشرفت نکرده است، گفت: قطع وابستگی به نفت، به معنی کار نکردن در این حوزه نیست؛ بلکه باید با استفاده از توانمندی‌های علمی و فنی، در این حوزه صاحب فناوری شویم.

وی با اشاره به فعالیت‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در حوزه نفت و گاز، گفت: کارهای مقدماتی در این زمینه شروع شده و پروژه‌های مطالعاتی مشترک با ستاد کشوری نیز انجام شده و علاقه داریم که وارد فاز جدید عملیاتی شویم.

جبارزاده با اشاره به موافقت وزارت نفت با تامین بخشی از تجهیزات صنعت نفت کشور توسط استان آذربایجان شرقی، گفت: در اوایل خرداد ماه جلسه‌ای با معاون مهندسی وزارت نفت خواهیم داشت تا در مورد سازوکارهای این همکاری تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه سالیانه بالغ بر 20 میلیارد دلار صرف تعمیر، تجهیز و نگه‌داری تجهیزات موجود صنعت نفت کشور می‌شود، گفت: با وجود شرکت‌های توانمند قطعه‌ساز در استان، اطمینان داریم که سهم قابل توجهی از این رقم را می‌توانیم به خود اختصاص دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیازمند حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نفت و گاز کشور در این زمینه هستیم، افزود: صنعت‌گران ما توان تولید هر نوع محصول و قطعه‌ای را دارند و برای تجاری‌سازی ایده‌های خود نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به شناسایی حدود 200 شرکت در استان که تجربه همکاری با صنعت نفت را دارند، گفت: این شرکت‌ها برای ورود جدی در بازار صنعت نفت نیاز به هم‌افزایی و کار مشترک دارند که بر این اساس به دنبال تشکیل هولدینگ‌هایی هستیم که توان رقابت در بازار صنعت نفت را داشته باشند.

جبارزاده همچنین بر ارتباط علمی دانشگاه‌های استان با دانشگاه‌های صاحب‌نام در حوزه صنعت نفت و گاز تاکید کرد و گفت: برای تامین نیازهای فنی و نرم‌افزاری نیاز داریم که به صورت سازمان‌دهی شده و تشکیلاتی، این ارتباط را ایجاد کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی ما نسبت به موفقیت در بازار صنعت نفت باور قلبی دارد، اما لازمه این امر آگاهی از برنامه‌های بلندمدت صنعت نفت و افق پیش روی این صنعت است تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز