مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه جشنواره موسیقی عاشیقلار

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۰۷:۲۷:۴۶
کد خبر: ۵۴۹۹۶۸
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه جشنواره موسیقی عاشیقلار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور دکتر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز خبر داد.
  به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور گفت: آیین اختتامیه جشنواره موسیقی عاشیقلار با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و دکتر مرادخانی روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٦ در خانه هنر تبریز برگزار می شود. 
  
وی همچنین از آغاز به کار انجمن فرهنگی هنری عاشیقی در تبریز برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: آیین راه اندازی انجمن فرهنگی هنری عاشیقی نیز روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٩ در مجتمع سینمایی تبریز برگزار می‌شود. 
  
محمدپور، هنر عاشیقی را هنری اصیل برشمرد و گفت: عاشیق ها هنرمندانی هستند که راوی باورها، دردها، آرزوها، قهرمانی‌ها و داستان‌های حماسی مردم خود بوده و با الهام از مفاهیم پاک و انسانی زندگی و طبیعت، احساسات و تمنیات خود و خلق خود را ترنم می کنند. 
  
وی، تاسیس انجمن فرهنگی هنری موسیقی عاشیقی را حرکتی مهم در تعالی و بالندگی این هنر ماندگار عنوان کرد. 
  
گفتنی است جشنواره موسیقی  عاشیقلار با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان در سه بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار شده است. 
  
همچنین همزمان با اختتامیه این جشنواره از استاد عاشیق "علسگر مرندی" و استاد عاشیق "یداله عیوض پور" تجلیل و یاد و نام زنده یاد عاشیق "رسول قربانی"نیز گرامی داشته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز