مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

مشاوران امنیتی نیاز اصلی دستگاه‌های اجرایی استان است

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۸:۵۲:۰۸
کد خبر: ۵۵۱۷۱۷
مشاوران امنیتی نیاز اصلی دستگاه‌های اجرایی استان است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: مشاوران امنیتی نیاز اصلی دستگاه های اجرایی استان در تأمین امنیت فضای سایبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، احمد جهانسری در اولین همایش پیشگیری از وقوع حملات سایبری به بانک ها، چالش ها و راهکارها، گفت: یکی از دغدغه ها و مولفه های اصلی پدافند غیرعامل فضای سایبری است.

وی افزود: در این فضا با دو نوع چالش اصلی روبرو هستیم؛ یکی گسترش روزافزون این فضا و دیگری امنیت در این فضا. اگرچه هدف پدافند غیرعامل گسترش این فضا نیست، ولی گسترش فضای سایبر، نحوة تأمین امنیت این فضا را متحول و پیچیده کرده است.

جهانسری گفت: تنها راه حل تأمین امنیت فضای سایبر دستگاه های اجرایی آموزش نیروهای کارآمد این حوزه و به کارگیری مشاوران امنیتی صلاحیت دار است.

وی همچنین از سامان دهی شرکت های  سایبری استان خبر داد و گفت: پدافند غیرعامل قصد دارد شرکت های سایبری استان را سامان دهی کند و آنها را شناسنامه دار کند تا دستگاه های اجرایی در به کارگیری آنها با مشکل مواجه نشوند.

جهانسری با ابراز خرسندی از برپایی این این همایش گفت: جای خوشحالی است که مسئولان در فضای انتخابات رسالت اصلی خود را فراموش نکرده اند.

وی همچنین از حمایت سازمان پدافند غیرعامل از طرح ها و پایان نامه های دانشجویی خبر داد و گفت: اساتید باید دانشجویان را به مباحث پدافند غیرعامل آشنا ساخته و ترغیب نمایند.

جهانسری همچنین از بازدید فضای سایبر دستگاه های اجرایی استان توسط اکیپ قرارگاه سایبری استان در ماه جاری  خبر داد و گفت: نحوه تأمین امنیت فضای سایبر دستگاههای اجرایی استان از دغدغه های اصلی پدافند غیرعامل است و در این راستا اکیپی متشکل از متخصصان این فضا کار بازرسی را انجام خواهند داد و امیدواریم مسئولین امر همکاری لازم را با آنها داشته باشند و این بازرسی منجر به امنیت بیشتر در این فضا شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز