مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

برگزاری ۱۰۰۰برنامه فرهنگی در یک سال گذشته در استان/ نگاه کاریکاتوری به فرهنگ و هنر صحیح نیست

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۴:۵۷:۲۱
کد خبر: ۵۵۳۶۵۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از برگزاری 1000برنامه فرهنگی در طول یک سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت نگاه علمی و تخصصی در اجرای برنامه های فرهنگی اظهار کرد: ما تلاش کردیم تمامی برنامه ها و طرح های فرهنگی و هنری دارای پشتوانه علمی باشند.

وی، ادامه داد: سپردن کار به خود هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر موضوعی است که مورد تاکید و توجه ما بوده است و بر این مهم در اجرای برنامه های کلان نیز تاکید شده است.

محمدپور، برگزاری برنامه های متنوع در طول یک سال گذشته را متناسب در بخش های مختلف دانست و گفت: نگاه کاریکاتوری در حوزه فرهنگ و هنر صحیح نیست و این نگاه تامین کننده راهبردهای فرهنگ و هنر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به توسعه فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در استان  گفت: طبق آخرین آمار موجود از سال 91 تا پایان سال95  شاهد  افزایش فعالیت ها بودیم از جمله در بخش نشریات مکتوب و پایگاه خبری دردسال 91تعداد 157نشریه مکتوب و پایگاه خبری در استان فعال بود که این تعداد با 89درصد افزایش به302مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش موسیقی در سال92 تعداد 72مورد اجرای موسیقی صورت گرفته بود که این تعداد در سال 95به 152مورد رسیده است.

وی اجرای جشنواره موسیقی عاشیقلار را از جمله برنامه های خاص حوزه موسیقی در استان دانست و گفت: امسال برای نخستین بار در کشور شاهد فعالیت انجمن موسیقی عاشیقلار در استان بودیم که خود حرکت قابل توجی بود.

محمدپور، با تاکید بر ساماندهی خبرنگاران در استان افزود: از تمامی خبرنگاران درخواست کرده ایم ضمن ورود به سامانه معاونت مطبوعاتی نسبت به تکمیل عضویت خود در این سامانه و سامانه خانه مطبوعات اقدامات لازم را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز