با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

نفرات برتر سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور معرفی شدند

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۵۴۵۶۷
نفرات برتر سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور معرفی شدند
نفرات برتر سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور با موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در آیین اختتامیه این جشنواره بیانیه هیات داوران این جشنواره به شرح ذیل قرائت شد و در ادامه نفرات برتر معرفی شدند.

هنر کاریکاتور از دیرباز نه تنها به عنوان هنری مستقل برای نقد و مبارزه علیه کج روی‌ها و کاستی ها بوده بلکه از لحاظ فنی به عنوان پایه ای برای هنرهایی چون تصویرگری و انیمیشن نیز شنتاخته شده است. به این ترتیب تقویت و رشد هنر کارتون و کاریکاتور نه تنها به بالندگی نقد و نقدپذیری و رندی و طنازی می انجامد بلکه موجب بسترسازی برای هنرهای کاربردی می شود.

در نگاه دیگر حرکتهای فرهنگی و هنری کشورمان متاسفانه به صورت انفجاری  و مقطعی هم موجب سردرگمی اهل هنر و هم مخاطبین می شود و تنها حرکتهایی به ثمر می نشینند که با مداومت و ممارست از گزند بی سرانجامی ها حفظ شوند.

در عرصه هنرهای تجسمی جشنواره باسابقه تبریز کارتون توانسته است با اعتماد هنرمندان بین المللی خود را به پله سیزدهم برساند و از این رو بررسی نحوه موفقیت این جشنواره می تواند الگویی برای سایر جشنواره ها ی مشابه بسازد تا در سایه آن این مداومت شکل گیرد.

هیئت داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز بعد از بررسی هشتاد اثر نهایی این جشنواره که توسط هیئت اولیه انتخاب به مرحله فینال راه یافته بود و با لحاظ کیفیت فنی‏ ا هداف جشنواره و خلاقیت در اثر تعداد ٣ اثر برنده و ٥ اثر متخب را معرفی و برای دست اندرکاران مسابقه آرزوی موفقیت می نماید.

 لوک یان چنکو از اکراین به عنوان نفر اول‏ لوییس ادواردو لئون از کلمبیا به عنوان نفر دوم و احسان گنجی از ایران به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

همچنین آندره کلیمف از روسیه‏‏‏‏‏ کارلوس آموریم از برزیل‏ دارکو درلیویچ از مونته نگرو‏ هلٌموت جک از  آلمان  و رمندو راک از برزیل به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

 

 

نظر شما