معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

باید بسترهای لازم برای رونق تجارت در مرزها فراهم شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۲:۵۵:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۷۹۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای رونق تجارت در مرزها فراهم شود، افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم گام‌های اساسی در این زمنیه برداشته شده و موفقیت‌هایی حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،علی نواداد در جلسه شورای تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی که با هدف بررسی وضعیت مبادی مرزی و ارزیابی خدمات، در پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط باید با ارایه راهکارهای علمی و عملی توام با نظرات کارشناسی در جهت بهبود سطح خدمات تلاش کنند.

وی با تحسین عملکرد شورای تجارت فرامرزی استان، این موفقیت را نتیجه تعامل وهمفکری فرابخشی و مدیریت واحد در مبادی مرزی بیان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی لازمه رونق در تجارت با کشورهای همسایه را ایجاد پنجره واحد تجاری بیان کرد و گفت: پنجره واحد قدم اساسی در رونق صادرات و اشتغال در مبادی مرزی است.

نواداد کوتاه شدن زمان اظهار و ترخیص کالا را از مزایای پنجره واحد دانست و گفت: این امر در نهایت منجر به رضایت‌مندی تجار و بازرگانان و رونق کسب و کار در نقاط مرزی خواهد شد.

فرماندار جلفا  نیز در این نشست، تعامل فرابخشی را  در راستای سیاست های تقویت تجارت فرامرزی مهم دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های مستقر در مرز باید با همکاری بین بخشی و مدیریت واحد در تحقق این سیاست ها گام بردارند.

زاهد محمودی با اشاره به وجود برخی کاستی ها در مبادی مرزی از جمله خدمات رفاهی، اقامتی و امداد و نجات، تقویت آنها را لازمه توسعه و رونق تجارت با کشورهای همسایه بیان کرد.

وی با اشاره به  ورود توریست از 55 کشوربه  کشورمان از مرز نوردوز، وجود برخی  ناهماهنگی ها در امور گمرکی و مرزی را غیرقابل قبول دانسته و از دستگاه‌های ذیربط خواست در تحقق سیاست های دولت در توسعه و رونق مبادلات مرزی تلاش کنند.

 ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی به عنوان دبیر این شورا، با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مبادی مرزی استان و صادرات و واردات کالا، بر ضرورت رفع کاستی های موجود تاکید کرد.

عباس زاده همچنین ضرورت ارتقای سطح خدمات و استقرار نهادهای ذیربط در مرز را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست تصمیمات مهمی در خصوص سامان‌دهی و جانمایی دستگاه‌های مستقر در مرز و فعال شدن مجدد نمایندگی وزارت امور خارجه اتخاذ شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز