نجفی عنوان کرد:

شهرداری تبریز، پشتیبان جشن گلریزان / حمایت از ایده‌های توانمندسازی نیازمندان

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۹:۰۲
کد خبر: ۵۶۶۹۵۰
شهرداری تبریز، پشتیبان جشن گلریزان / حمایت از ایده‌های توانمندسازی نیازمندان
شهردار تبریز از آمادگی شهرداری تبریز برای حضور موثر در جشن گلریزان -ویژه زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد- خبر داد و گفت: شهرداری تبریز از هر ایده‌ای که زمینه توانمندسازی نیازمندان، به خصوص در مورد زندانیان نیازمند را فراهم آورد، پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهردار تبریز در ویژه‌برنامه افطارلیق سیمای سهند، با بیان این مطلب اظهار داشت: تجربه سالیان متمادی برگزاری این جشن ارزشمند نشان می‌دهد که بخشی از مشکل زندانیان نیازمند دیه، مربوط به ضعف اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان این‌که مجازاتی چون زندان، سزاوار افراد آبرومند و نیازمند نیست، اضافه کرد: قطعاً اگر شهروندان متدین و جامعه خیّران ما از چنین مواردی آگاه باشند، اجازه نمی‌دهند فردی، به خاطر مبلغ بسیار ناچیزی، سه سال در زندان به سر بَرَد.

 نجفی ادامه داد:  از صداوسیما می‌خواهم نقش خود را در این خصوص تقویت کرده و در کنار مزیت‌های مهمی که امروزه در فضای مجازی پدید آمده، زمینه اطلاع جامعه را از افراد نیازمند مطلع کنند؛ در این خصوص، می‌توان دیه‌هایی را که مبلغ‌شان، از سوی جامعه پذیرفته‌شده باشد، مرتفع کرد.

وی با تاکید بر این که ایجاد فرصت‌های اشتغال، باید مقدم بر کمک مستقیم مالی به افراد باشد، افزود: معتقدم خلاهای این حوزه را باید با بهره‌گیری از نقش مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد و عموم شهروندان پر کنیم؛ شهرداری به عنوان یکی از نهادهایی که بخش مهمی از وظایف خود را در ارتباط با گروه‌های مردم‌نهاد پیگیری می‌کند، مصمم است تا از ایده‌هایی که زمینه حمایت از زندانیان نیازمند را فراهم کند، پشتیبانی ‌کند.

شهردار تبریز به تعامل گسترده شهرداری با دستگاه‌ قضایی استان و امور زندان‌ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا، شرایطی برای استفاده از زندانیان آبرومند، پس از آزادی، در برخی امورات محدود در آستانه عملی‌شدن است؛ این اتفاق مبارک، در صورت حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در گستره بیشتری نیز داشته باشد.

 نجفی یادآور شد: از سوی شهرداری تبریز، محلی در نزدیکی‌ اداره‌کل دادگستری استان، در اختیار ستاد دیه قرار گرفته تا این مجموعه، با زیرساخت‌های منسجم‌تری بتواند رسالت ارزشمند خود را پیگیری کند.

گفتنی است در جریان این برنامه زنده، شهردار تبریز با پیگیری تلفنی، دیه یکی از زندانیان شامل طرح را پرداخت کرد.

چهاردهمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی جمعه 12 خرداد ماه در تبریز برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز