مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی عنوان کرد:

وظیفه ما امدادگران خدمت بی منت به فقرا است

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۹۱۶۰
وظیفه ما امدادگران خدمت بی منت به فقرا است
همایش یاد آفتاب، گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جهانیان را تحت تاثیر شخصیت سیاسی و معنوی خویش قرار داد، گفت: فردی که معنویت و سیاست را به هم پیوند و عرفان و انقلابی گری را در کنار هم قرار داد امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه فقرا در پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین نقش را داشتند،افزود: از سال 42 که نخستین جرقه های  قیام مردم بر علیه رژیم ستم شاهی زده شد، کسانی که برای حاکمیت ارزش های دینی سینه سپر کردند فقرا بودند.

کلامی با بیان اینکه امام فقرا را ولی نعمتان انقلاب می دانست،تصریح کرد: تشکیل کمیته امداد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده جایگاه والای فقرا در تفکر الهی امام راحل بود.کمیته امداد نمود عینی تفکر امام در مبارزه با فقر بود.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه وظیفه ما امدادگران خدمت بی منت به فقرا است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد محل خدمت صادقانه به فقرا است زیرا فقرا در معنویت، نجابت و شرافت در جایگاه ارزنده ای قرار دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه تقابل جبهه استکبار و انقلاب اسلامی از سال 42 شروع شد، تاکید کرد: صاحبان اصلی انقلاب همان کوخ نشینانی هستند که امام راحل می گفت من یک تار موی این کوخ نشینان را به همه کاخ نشین نمی دهم.همین کوخ نشینان و مردم مستضعف هستند که در تمام عرصه های انقلاب حضور پررنگ دارند.

وی با تاکید به اینکه مرفهین بی درد هیچ وقت به فکر انقلاب و دفاع از ارزش های آن نبوده اند،اظهار کرد: نظام اسلامی آنچنان که باید نتوانسته است حق مردم مستضعف را به خوبی ادا کند در حالی که می توانست با استفاده از پتانسیل های موجود و ثروت های خدادادی معیشت این قشر را تامین کند.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه عدالت یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی بود که هنوز به آن دست نیافته است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال عدالت علوی باشند نه عدالت نسبی.به خاطر همین اجرای عدالت نسبی است که فقرا فقیرتر شده اند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه اقتصاد و معیشت مردم طبق توصیه مقام معظم رهبری مهمترین اولویت کشور است، افزود: یکی از اساسی ترین پایه های قدرت نظام اسلامی پشتیبانی مردم است و اگر خدای نکرده این پشتیبانی نباشد نظام از بین می رود.

وی با اعلام اینکه بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت بی منت به مردم است، تصریح کرد: باید چنان قدرتی را در کشورمان ایجاد کنیم که دشمن جرات نزدیکی به مرزهای ما نداشته باشد.کمیته امداد با خدمت به محرومان در راستای تولید قدرت ملی گام بر می دارد.

سردار کریمیان با بیان اینکه نظام اسلامی باید بسترهای لازم برای بهبود معیشت مردم را فراهم کند، خاطرنشان کرد: روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی و امیدواری به تشکیل حکومت جهانی اسلامی حضرت مهدی(عج) دو بال پرواز شیعه هستند و دشمن می خواهد از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی این دو بال را بشکند.

 

نظر شما