معاون عمرانی استاندار:

پیش‌بینی حجم عظیم گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در تابستان

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۰:۰۸:۲۴
کد خبر: ۵۶۹۳۹۷
پیش‌بینی حجم عظیم گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در تابستان
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می کنیم در تابستان سال جاری با حجم عظیمی از مسافران در تبریز و برخی شهرهای استان مواجه شویم که به همین دلیل می توان گفت، تابستان 96، تمرین مهمی برای استقبال از تبریز 2018 خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با تقدیر از زحمات تمامی دستگاه های دخیل در موضوع سفرهای نوروزی، گفت: براساس نظرسنجی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان 85 درصد از مسافران نوروزی به استان، از نحوه ارائه خدمات ابراز رضایت داشته و همدلی و هماهنگی بین مسئولان را نقطه قوت آذربایجان شرقی در مقایسه با استان های دیگر قلمداد کرده اند.

 وی با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله گردشگری به عنوان یکی از منابع ایجاد درآمد پایدار برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، عنوان کرد: با توجه به گسترش روزافزون علم و فناوری و بخصوص فضای مجازی، دیگر بحث مرز در جهان، معنا و مفهوم خاصی ندارد و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: باید با تمام توان برای تقویت زیرساخت های گردشگری و جذب مسافران داخلی و خارجی به استان اقدام کنیم.

پورمهدی گفت: باید در تابستان امسال، استان را برای استقبال از مسافران در تبریز 2018 آماده کنیم.

وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در تابستان امسال با سیل عظیمی از مسافران داخلی و خارجی به شهرستان های استان و بخصوص تبریز مواجه شویم.

وی با بیان اینکه 40 درصد از اقتصاد استان مربوط به حوزه خدمات است ابراز کرد: گردشگری یکی از حوزه های مهم بخش خدمات است و توجه ویژه به این بخش می تواند باعث ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید در استان شود.

پورمهدی از مدیرکل میراث فرهنگی استان خواست تا هماهنگی های لازم با هتلداران استان برای استفاده از افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی و عربی در آستانه تبریز 2018 را انجام دهد.

وی افزود: مخالف اجاره دادن خانه های شخصی به مسافران نیستیم ولی این موضوع باید با همکاری و اطلاع دستگاه های دخیل در امر همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی در راستای شناساندن هرچه بیشتر استان به گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از اعضای جلسه مبنی بر عدم توجه کافی به موضوعات فرهنگی در هتل ها و مراکز اقامتی استان گفت: موضوعات فرهنگی و بومی همچون موسیقی سنتی و آشنایی با فرهنگ بومی مردم آذربایجان در هتل ها و مراکز اقامتی استان اندک اندک پیگیری و اجرا می شود.

 

 

نظر شما