فرماندار میانه:

تفکر پنهان کاری در اعتیاد عامل افزایش ظهور و بروز آن است

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۹:۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۲۳۶۶
تفکر پنهان کاری در اعتیاد عامل افزایش ظهور و بروز آن است
معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه گفت:زمانی باپنهان کاری موضوع اعتیاد وعدم نشرمسائل به جامعه، اعتیاد ظهور و بروز بیشتری نشان داده و ثابت شد که تفکر پنهان کاری درست نبوده وباید با آموزش و اطلاع رسانی مانع رشد اعتیاد درجامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حمید شکری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میانه گفت: فقط با دیدگاه تکلیف اداری نم یتوان در حوزه مبارزه با مواد مخدر موفق شد زیرا نه تنها معتاد که به طور مستقیم در گیر این آسیب می باشد بلکه خانواده آنها و جامعه نیز به نوعی درگیر هستند.

وی افزود: یک معتاد با ایجاد احساس ناامنی به اقدامات بسیاری در جامعه دست می زند که تخلف به شمار می رود درحقیقت کل جامعه را درگیرمی کند واعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید با این دیدگاه به مساله اعتیاد بنگرند.

شکری کسب رتبه اول استانی درزمینه فعالیتهای مبارزه وپیشگیری ازمواد مخدرطی سال گذشته را نشانگر درک موضوع و انجام اقدامات مثبت نسبت به سایر شهرستانها خوانده گفت: این امر ثابت می کند که ما  توانمندیهای بسیاری برای برداشتن قدمهای بزرگتر در این مسیر را داریم.

وی از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خواست تا ورود قوی تر به این حوزه وجبران نقایص را بیشتر از قبل مورد توجه قرار داده، تصمیمات جلسات را بدون هیچ اغماضی، عملیاتی کنند.

فرماندار ویژه میانه آگاه سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری را از جمله اقداماتی خواند که باید از طریق دانشگاهها، آموزش و پرورش، بهزیستی، بهداشت ودرمان، نیروی انتظامی، فرمانداری وتمامی دستگاهها به بطن جامعه کشانده شده و محله محوری مد نظر قرار گیرد.

شکری حوزه پیشگری و مبارزه با مواد مخدر را نیازمند پژوهش وتحقیق علمی خوانده گفت: دراین زمینه دانشگاهها می توانندکمک حال جامعه باشند.

فرماندار میانه، طراحی برند وآرم برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان را سبب پرهیز از عملکرد جزیره ای  و انجام فعالیتهای مجموعه اداری درحوزه مبارزه با موادمخدر در قالب این  شورا  عنوان  نموده  گفت: انجام امور در قالب شورا  اثربخشی بیشتر را در پی دارد.

شکری شناسایی مجموعه امکانات و استفاده ازپتانسیلهای شهرستان در جهت افزایش بازدهی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را ضروری خوانده گفت: دستگاهها باید امکانات را دراختیار این شورا  قرار دهند تا شاهد خدمات رسانی بیشتر به مردم در راستای پیشگیری از گرفتاری آنها در دام اعتیاد باشیم.

وی انجام آموزشها، همایشها، پیاده رویهای خانوادگی، برپایی نمایشگاهها و برگزاری مسابقات مختلف را سبب آگاهی و اطلاع رسانی مردم خوانده گفت: باید باصدای بلندو رسا کارکنیم تا جامعه این صدا را شنیده  و پس از آن شاهد جرقه ها و واکنشها باشیم.

شکری توجه به مراکز بازپروری و رفع کمبودها را از دیگر اقدامات عنوان نموده گفت: توجه  به سکونتگاههای غیررسمی که بیشتردرمعرض آسیب های اجتماعی و گاها زمینه ساز بروز آسیبها هستند ضروری می باشد.

وی به 5 نقطه از شهرستان میانه که حاشیه نشینی درآن وجود داردو مرکزآسیبهای اجتماعی می باشد اشاره کرده گفت: این سکونتگاههای غیر رسمی ازطریق وزارت کشورومسکن وشهرسازی مطالعه و طرحی آماده شده تا با اصلاحات از جزیره بودن رهایی یافته و با الحاق به شهر و برخورداری ازخدمات و امکانات شهری، از بروز بسیاری از آسیبها جلوگیری شود.

شکری افزود: خوشبختانه دراین رابطه 40 میلیارد ریال ازطریق وزارت کشور به این کار اختصاص یافته  و اقداماتی توسط دستگاههای خدمات رسان مانند احداث مدرسه، درمانگاه،  خیابان و بهبود وضعیت ظاهری این مناطق به اجرا خواهد رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه از نیروی انتظامی و پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر به خاطر حضور در صحنه ها، کشف مواد مخدر و روان گردان و نیز مبارزه با این معضل اجتماعی تقدیر کرده گفت: موفقیت پلیس در سایه پشتیبانی دستگاههای قضایی و اطلاعاتی حاصل آمده که جا دارد از این ارگانها  نیز تقدیر و تشکر کنیم.

محمدرضا مشایخی به بحث غربالگری و کار بر اساس دستورالعمل اشاره کرده گفت: برخورد با مواد مخدر و پیشگری از بیماریهایی که به سبب این مواد به وجود می آید از جمله برنامه هایی است که در ادامه برنامه سال گذشته انجام می گیرد.

وی آگاهی و اطلاع رسانی در صفوف و لایه های مختلف اجتماع و محور قرار دادن گروههای اجتماع محور که می توانند نقش بسزایی در حوزه پیشگیری و آگاهی دهی داشته باشند را از وظایف ذاتی شبکه بهداشت و درمان و اصلی ترین وظیفه بهزیستی عنوان نمود.

مشایخی استفاده از پتانسیل و ظرفیت شهرستان و حساس سازی موضوع در بین محلات را از دیگر برنامه ها عنوان نموده گفت: باید با جدی خواندن تهدید مواد مخدر جوانان و افراد در معرض خطر را مصون نگه داریم.

وی عدم استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات را خلاء شهرستان خوانده گفت: بهره برداری از این ظرفیت بزرگ می تواند در کاهش بروز آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد مثمر ثمر باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه در پایان خواستار برپایی همایش تخصصی مبارزه با مواد مخدر از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شده گفت: باید بازخورد برنامه ها در جامعه مشاهده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز