مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‎شرقی خبر داد:

آمادگی کمیته امداد آذربایجان‎شرقی برای جمع آوری زکات فطره

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۶۷۲
آمادگی کمیته امداد آذربایجان‎شرقی برای جمع آوری زکات فطره
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‎شرقی از آمادگی کمیته امداد آذربایجان‎شرقی برای جمع آوری زکات فطره خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‎شرقی، محمد کلامی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد، گفت: پیش بینی می‎شود امسال بیش از 38 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شود که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خواهد یافت. 
  
وی با اشاره به اینکه پایگاه‎های این نهاد در استان آماده جمع آوری زکات فطره مردم در عید سعید فطر است، تاکید کرد: کشاورزان خیر استان در سال گذشته بیش از 131 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 20 درصد افزایش داشته است. 
  
وی بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود، امسال در استان 189 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود که نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش خواهد یافت. 
  دبیر شورای زکات استان با اشاره به نحوه هزینه کرد و مصرف زکات در استان، اظهار کرد: تامین جهیزیه 342 نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان و تحصیل بیش از دو هزار بیمار و دانش آموز نیازمند، احداث و تعمیر 73 واحد مسکونی مددجویان از جمله هزینه‎های زکات برای امور محرومان در سال گذشته بوده است. 
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 57 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و 43 درصد به پروژه‎های عمرانی عام‎المنفعه هزینه شده است، اظهار کرد: در این مدت 112 پروژه عمرانی از جمله مسجد،حسینیه و غسالخانه احداث و تعمیر شده است. 
وی با بیان اینکه پنج هزار و 957 عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده‎اند. 
کلامی با بیان اینکه این استان در سال گذشته در جمع آوری زکات رتبه ششم و در زمینه جمع‌آوری زکات فطره رتبه سوم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: سال گذشته 409 مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند. عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای 31 هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند. 
دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه تاکنون در 899 روستا، شورای زکات روستایی تشکیل یافته است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال سه هزار و 200 عامل افتخاری زکات آموزش‎های لازم را گذرانده‎اند و 100 مبلغ زکات نیز به روستاهای استان اعزام شده‎اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز