در جلسه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان شرقی مطرح شد

اهتمام دولت بر اجرای طرح پیاده‌راه جمهوری در تبریز

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۱۰:۲۴:۰۶
کد خبر: ۵۷۶۶۸۷
اهتمام دولت بر اجرای طرح پیاده‌راه جمهوری در تبریز
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر فراهم شدن مقدمات اجرای طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی در تبریز، گفت: در همه جای دنیا وقتی می‌خواهند پروژه‌ای جدید را اجرا کنند عده‌ای مقاومت می‌کنند، اما باید اهمیت طرح اطلاع رسانی شود تا مردم توجیه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان، با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک تصویب شده و مدیریت ارشد استان به‌صورت جدی بر اجرای آن تاکید دارد، افزود: هرچند این طرح محدوده کوچکی دارد اما با توجه به اینکه در هسته مرکزی شهر و محدوده بازار تبریز قرار گرفته باید با دقت بیشتر آن را بررسی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در جلسات گذشته  بررسی و دغدغه‌ها مطرح شده و عزم جدی بر اجرای آن وجود دارد، اما باید مقدمات طرح آماده شود و مردم در خصوص اهمیت و نتایج آن آگاه شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه در همه جای دنیا وقتی می‌خواهند پروژه‌ای جدید را اجرا کنند عده‌ای مقاومت می‌کنند، افزود: باید اهمیت طرح اطلاع‌رسانی شود تا مردم توجیه شوند، اگر با مردم صادق باشیم و مردم بدانند که منافع آنها مدنظر است قطعاً همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه هنوز طرح بدنه پیاده‌راه خیابان جمهوری به دست ما نرسیده است، گفت: باید نمای دیداری از بدنه خیابان ارائه شود تا همزمان با کف‌سازی خیابان نماسازی هم شروع شود.

پورمهدی تأکید کرد: با توجه به اینکه بدنه سیمای خیابان مناسب نیست و منظره آشفته‌ای دارد، ارائه نمای خیابان در کنار اجرای پیاده‌راه ضروری است، چون می خواهیم طرحی اجرا کنیم کنیم که از همه نظر کامل باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر مدیریت ترافیک خیابان‌های اطراف پیاده‌راه جمهوری، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به تبریز 2018 می‌خواهیم بازار تبریز احیا شده و به لحاظ جذب گردشگری چهره مناسبی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر آماده شدن ملزومات اجرای طرح ترافیک در شهر تبریز در راستای کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه «سیم فا» در مسیرهایی که دوربین وجود دارد، در مورد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر اعمال قانون شود.

پورمهدی در خصوص گزارش اقدامات انجام شده برای اجرای طرح LEZ مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ایجاد محدودیت تردد خودروها در کلان‌شهرها، اظهار داشت: در اجرای این طرح همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند و همان‌گونه که پیش رفته‌ایم باید ادامه دهیم و همزمان زیرساخت‌ها نیز آماده شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر در اجرای این طرح تأخیر داشته باشیم خودمان متضرر خواهیم شد، خاطرنشان کرد: البته در راستای اجرای این طرح باید ملزومات مورد نظر از جمله نصب علائم و اطلاع‌رسانی انجام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز