معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

۱۱۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۲:۴۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۸۲۰۱
۱۱۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی میزان حمایت‌های مالی از واحدهای تولیدی استان را از ابتدای سال 95 تا خرداد ماه سال جاری، 11هزار و 216 میلیارد ریال اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی نواداد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: سهمیه استان از طرح رونق تولید در سال گذشته، 515 واحد و شش‌هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات بود که براساس آن ثبت‌نام از واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات در سامانه بهین‌یاب انجام شد.

وی افزود: سال گذشته در قالب این طرح، مجموعاً پنج‌هزار و 332 میلیارد ریال تسهیلات به 734 واحد تولیدی پرداخت شد که بیش از سهمیه تعیین‌شده برای استان بود.

نواداد اضافه کرد: علاوه بر این، بانک‌های استان نیز از منابع داخلی خود دوهزار و 684 میلیارد ریال به 570 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت و با استمهال بدهی 287 واحد به میزان سه‌هزار و 200 میلیارد ریال موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد تسهیلات پرداخت شده رتبه پنجم و از نظر مبلغ پرداختی رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید طرح رونق تولید در سال 96، سامانه بهین‌یاب از 28 خرداد ماه سال جاری به‌منظور ثبت‌نام واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی تسهیلات فعال شده و این واحدها می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

وی همچنین گزارشی از عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه کرد و گفت: این شورا در دو سال گذشته50 مصوبه استانی و 23 مصوبه در سطح ملی داشته است.

نواداد در خصوص عملکرد کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز گفت: در سایه اقدامات انجام یافته توسط این کارگروه و همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، میزان صادرات استان در سال 95، 20 درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کارگو (پایانه بار هوایی) در سال 95 نسبت به سال قبل از آن، یک‌هزار و 196 درصد افزایش داشته و حجم پروازهای خارجی نیز با روان‌سازی امور مسافری و گمرکی 100 درصد رشد یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز