معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

انجام مطالعات پیاده‌سازی سیستم (SDI) در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۸۰۲۸۲
انجام مطالعات پیاده‌سازی سیستم (SDI) در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی
معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی از انجام مطالعات پایه امکان‎سنجی و پیاده‌سازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی، پرویز محمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت داده مکانی SDI شرایطی فراهم می‎آورد تا داده‎های مکانی توسط دستگاه‎های اجرایی و حین فعالیت روزانه دستگاه‎ها تولید، ذخیره‎سازی، بهنگام‎رسانی و مدیریت شوند تا دسترسی و استفاده از این داده‎ها برای عموم کاربران تسهیل شود. 

  
وی افزود: بیش از 80 درصد اطلاعات مورد نیاز بخش‌های دولتی و غیردولتی در امور مختلف مدیریتی، برنامه‎ریزی، توسعه و اجرایی دارای ماهیت مکانی هستند. 
  
محمدزاده تصریح کرد: وضعیت فعلی داده‎های مکانی در سطح استان موجب دوباره‎کاری و موازی‎کاری در تولید اطلاعات و اعمال هزینه‎های سنگین بر دستگاه‎های اجرایی، عدم تمایل به استفاده از اطلاعات موجود، ناآگاهی از موجودیت اطلاعاتی، دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیق و بروز در بسیاری از دستگاه‎ها و نبود فضای مناسب همکاری و هماهنگی جهت تبادل اطلاعات بین دستگاه‎های اجرایی می‎شود. 
  
معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم یکپارچه‎سازی و تخصیص بهینه منابع، ممانعت از موازی‎کاری ارگان‌ها و نهادهای تاثیرگذار استان در تهیه آمار و اطلاعات مکانی و توصیفی، ایجاد همزبانی در بین متولیان و ذینفعان و تشکیل ساختار مدیریت اطلاعات در استان با مشارکت تمامی ذینفعان دولتی و خصوصی تاکید کرد. 
  
وی همچنین ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعاتی در سطح استان برای رفع مشکلات داده‎ای دستگاه‎های اجرایی در سطح استان، ترسیم مسیر توسعه استان تا رسیدن به چشم انداز ملی در سال 1404، پیاده‎سازی موفق برنامه اقتصاد مقاومتی با ایجاد سیستمی برای مدیریت داده‎ها و تسهیل سرمایه‎گذاری‌های اقتصادی و کمک به توسعه پایدار استان را از طریق پیاده‎سازی سیستم SDI ضروری دانست. 
  
محمدزاده هدف نهایی SDI استان آذربایجان‌شرقی را ایجاد رصدخانه توسعه استان برای پایش شاخص مهم توسعه و برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری موثر، به موقع و دقیق و مدیریت موثر زیرساخت‎های استان در جهت توسعه عنوان و اضافه کرد: نسبت هزینه به سود بکارگیری SDI حدود یک به چهار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز