معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد:

بحران آب جدی است / بحران آب امنیتی مسئله

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۲:۰۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۳۹۸۲
بحران آب جدی است / بحران  آب امنیتی مسئله
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آینده با مشکل کمبود آب مواجه نخواهیم شد بلکه همین امروز با آن مواجه هستیم، گفت: اکنون در وضعیتی قرار داریم که بحران آب به یک مسأله امنیتی تبدیل شده است و مسئولان باید این مشکل را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در همایش بزرگداشت روز ملی دهیاری در تبریز، افزود: دهیاران باید توجه داشته باشند که توسعه روستایی مساوی با مصرف آب نیست؛ اکنون سفره های زیرزمینی و آب های سطحی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: دهیار مدیر روستاست و هرآنچه در روستا اتفاق می افتد، دهیار نسبت به آن مسئولیت دارد؛ یکی از ماموریت های دهیاران در روستاها رسیدگی به موضوع مصرف آب است و باید در این خصوص جدی تر کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه جامع تر به مقوله توسعه داشته باشیم، بهترین راه توسعه توجه به روستاهاست و باید تمام امکانات، ظرفیت و داشته های خود را به کار گیریم.

پورمهدی اظهار کرد: خوشحالیم که این رویکرد در نزد بسیاری از دهیاران جا افتاده و آنها به مقوله توسعه نگاه جامع داشته و وقتی مشکلی در روستا پیش می آید خود را مسئول می داند و مدیران اجرایی باید در این راه با دهیاران همکاری و همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه باید الگوسازی از محیط های کوچک شروع شود، گفت: دهیاران و شوراهای روستاهای اسلامی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و تولید ایفا می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 ، گفت: یکی از محورهای گردشگری در تبریز 2018 روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 44 بخش داریم، گفت: ضروری است در هر بخش یک جشنواره به بهانه های مختلف در طول سال برگزار شود که دراین خصوص فرمانداران و بخشداران باید وارد عمل شوند.

پورمهدی با اشاره به گسترش اینترنت در مناطق روستایی اظهار کرد: امروز در دورترین نقطه نیز فضای مجازی گسترش یافته و باید از این فضا جهت شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های روستاها جهت جذب گردشگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید در توسعه روستایی، نقش زنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد ، گفت: زنان روستایی بیش از مردان کار می کنند ولی در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها نقشی ایفا نمی کنند.

در این همایش از دهیاران نمونه و منتخب استان تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز