رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه UPM مالزی:

تبریز دارای زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های صنعتی و فناورانه است/ سخت کوش بودن و کارآفرینی مولفه اصلی مردم تبریز است

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۹:۲۷:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۵۴۷
رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه UPM مالزی با اشاره به اینکه ایجاد فضای فناورانه در کشورها نیازمند وجود زیر ساخت های خاص است گفت: تبریز دارای زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های صنعتی و فناورانه است و باید از این مزیت به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پروفسور دکتر محمد صالح جعفردر حاشیه کارگاه آموزشی الزامات ایجاد اکوسیستم نوآوری در یک منطقه در تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قبل از حضورم در شهر تبریز هیچ شناختی از مردم این شهر نداشتم هرچند بارها به تهران و اصفهان سفر کرده بودم اما تبریز در ایران مرا متعجل کرد و اینجا شهر گسترده ای از نظر علمی، صنعتی و اقتصادی است.

وی  ادامه داد: شبکه راه های تبریز بیش از هرچیزی نظر من را به خود جلب کرد چرا که این شبکه توانسته است بخش های مختلف را بهم متصل کند.

وی ادامه داد:  آنچه که در این چند روز سفر به تبریز دیدم و با بازدید هایی که از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و قسمت های مختلف شهر تبریز داشتم می توانم بگویم تبریز از تهران خیلی بهتر است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه UPM مالزی، با اشاره به قابیلت های خاص شهر تبریز در صنعت و اقتصاد خاطرنشان کرد: این شهر و ساختاری که در آن حاکم است به شدت جذاب و رقابتی است.

صالح جعفر، با اشاره به اینکه در بررسی های خود از منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی به نتایج خوبی دست یافته است گفت: مدیریتو رهبری خوب و ایده ها و ماموریت های خاص در این منطقه قابل توجه است.

 وی سخت کوش بودن مردم شهر تبریز و خصیصه کارآفرین را از مولفه های اصلی مردم این شهر برشمرد و گفت: استعدادهای خوبی در این شهر وجود دارد که می توان در مسیر فناوری و صنعتی شدن بسیار مهم باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز