رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو:

وقف برخاسته از ایده والا و ایمان است

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۰:۴۷:۵۴
کد خبر: ۵۸۵۶۰۹
وقف برخاسته از ایده والا و ایمان است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو، اظهار کرد: وقف نمادی از روح خیرخواهی، تعاون، هم‎‏زیستی و عطوفت انسانی و برخاسته از ایده والا و ایمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام اکبر حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: وقف نمادی از روح خیرخواهی، تعاون، هم‎‏زیستی و عطوفت انسانی و برخاسته از ایده والا و ایمان است.

وی وقف را تاثیرگذار در توسعه‌ای پایدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف می‎‏تواند راهگشای حل مسائل و مشکلات و نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد، اما تأکید بیشتر بر امر توسعه علمی و تحقیقاتی از طریق وقف و بنیادهای وقفی به منظور رسیدن به توسعه‏‎‏ای پایدار است، زیرا اگر قرار باشد ساختمان توسعه همه‎جانبه کشورمان شکل بگیرد، باید به پایه و اساس آن توجه کامل کنیم تا دوام و بقای آن را تضمین کند؛ وگرنه کارهای روبنایی و ظاهرسازی و... ممکن است ظاهر پیشرفته‎‏ای به ما نشان دهد ولی دوامی نداشته و برای همیشه ما را وابسته به دیگران نگاه دارد و چاره‏‎ساز نباشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو، یادآور شد: عمل به وقف از سوی مردم مهم ترین راه گسترش فرهنگ وقف است، اما باید توجه داشت که مردم، نیازمند راهنمایی و آموزش‌های دینی عملی در این زمینه هستند.

وی با اشاره به یکی از شاخه‌های ارزشمند وقف افزود: بی‎‏تردید یکی از ارزشمندترین شاخه‎های وقف، وقف علمی است؛ چراکه موجب گسترش علم و دانش درجامعه و در نسل‌‎های مختلف می‎شود، بسیاری از مراکز آموزشی، پژوهشی، کتابخانه‎‏ها و... از جمله مصادیق وقف علمی هستند که امکان فراگیری علم و دانش و یا گسترش تحقیقات را برای جمع زیادی از دانش‏آموزان و دانش‎‏پژوهان فراهم کرده‎اند.

حجت‌الاسلام حریرچی از لزوم تلاش برای گسترش وقف گفت و  تاکید کرد: آثار مثبت وقف در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایجاب می کند که در گسترش وقف تلاش جدی داشته باشیم؛ چراکه اگر به این سنّت حسنه عمل شود، بسیاری از مشکلات فعلی جامعه‌ ما قابل حل خواهد بود.

  •  
     
     

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز