استاندار آذربایجان شرقی :

دولت و مجلس برای نوسازی تجهیزات صنعتی کمک کنند/ خود را شریک بخش تولید می‌دانیم

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۱۲:۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۱۲۴
دولت و مجلس برای نوسازی تجهیزات صنعتی کمک کنند/ خود را شریک بخش تولید می‌دانیم
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تجهیزات و تکنولوژی صنایع، مربوط به ده‌ها سال پیش است، اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی و دولت انتظار داریم که در سال 96، تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی تجهیزات صنعتی و همچنین معافیت‌های گمرکی در این زمینه اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی داشت روز صنعت و معدن در تبریز، افزود: امروز اگر بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ ما با دنیا جنگ اقتصادی است، طبیعی است که سنگرنشینان و کسانی که در خط مقدم این مأموریت قرار دارند، باید پشتیبانی شوند.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و تولید کشور در مقایسه با سال 92، در حال گذر از رکود و بحران است، افزود: مشکل اصلی ما این است که اقتصاد کشورمان متکی بر درآمدهای نفتی است و در همه دولت‌های قبل و بعد از انقلاب، کشور با درآمد حاصل از فروش نفت خام اداره می‌شد؛ ازاین‌رو نیازی به توسعه بخش تولید و صنعت احساس نمی‌شد.

جبارزاده با بیان اینکه هزینه‌های کشور از محل درآمدهای نفتی تأمین می‌شد و مالیات نقش بسیار اندکی در اداره کشور داشت، افزود: از آنجا که نیازی به درآمدهای مالیاتی احساس نمی‌شد در نتیجه نسبت به تولید و صنعت نیز بی‌توجهی می‌شد و فعال بودن یا نبودن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تأثیر چندانی در اداره کشور نداشت؛ درحالی‌که اگر بنا بود با مالیات کشور را اداره کنیم باید به فکر صنعت‌گر، تولیدکننده و مؤدیان مالیاتی می‌بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید ما خود را شریک تک‌تک واحدهای تولیدی می‌دانیم، چراکه هر تولیدکننده از درآمد خالص خود درمجموع بین 40 تا 50 درصد از بابت مالیات، ارزش افزوده و بیمه باید به دولت پرداخت کند.

وی ادامه داد: ما شریک تولیدکنندگان، صنعتگران و صنوف مختلف هستیم و باید هوای شریک خود را داشته باشیم؛ اگر بنا باشد در استان درآمدهای مالیاتی را وصول و وارد خزانه بکنیم باید شرکای مالیاتی و مؤدیان مالیاتی ما سرحال باشند.

جبارزاده افزود: بیشتر کشورهای پیشرفته از طریق مالیات اداره می‌شود و ما هم باید به این سمت برویم، ولی شرط اول این است که تولیدکننده و صنعتگر درآمد خوب داشته باشد.

وی اظهار کرد: از ممیزان مالیاتی درخواست کرده‌ایم اگر متوجه شدند که وضعیت یک مؤدی مالیاتی نسبت به سال گذشته خوب نیست، بلافاصله به ما گزارش دهند تا برای بهبود وضعیت آن تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: روزی که وارد استان شدیم به بخش خصوصی اعلام کردیم که ما مسئولان دولتی دوست و رفیق شما هستند و از شما حمایت می‌کنیم و امروز نیز اعلام می‌کنیم که بخش خصوصی هر برنامه‌ای برای بهبود وضعیت بخش تولید ارائه دهد ما آن را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در دولت یازدهم و در دولتی که با همت تولیدکنندگان و صنعتگران، دوباره انتخاب شد، گوش شنوا وجود دارد و این دولت برخلاف دولت قبل، خود را عقل کل نمی‌داند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به مشکلات موجود در بحث مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و خواستار بازنگری در این قانون شد.

وی با اشاره به بحث قانون مالیات‌های مستقیم نیز گفت: سال گذشته چندین بار تقاضا کردیم و نامه نوشتیم و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که بخشی از این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

جبارزاده با تقدیر از مسئولان بانک‌های استان، گفت: سال گذشته در حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان تزریق شد و امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

در این آیین از تولیدکنندگان، صنعت‌گران و معدن کاران نمونه استان تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز