در دیدار مدیرکل امور اجتماعی استانداری با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد:

اهتمام جدی مدیریت استان برای کاهش مشکلات اجتماعی/ فعالیت ۶۳۰ سمن در استان

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۲:۳۴:۰۷
کد خبر: ۵۸۶۷۹۹
اهتمام جدی مدیریت استان برای کاهش مشکلات اجتماعی/ فعالیت ۶۳۰ سمن در استان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل و معاونان دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با وی، گفت: در راستای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی باید اهتمام جدی ورزید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان از فرصت‌های بسیار خوب برای برنامه‌ریزی در این زمینه است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات کشور در مقطع کنونی، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب، توان برخورد نظامی با ملت ایران را ندارند، لذا به تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی  روی آورده‌اند که در این زمینه باید هوشیار بود. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت:  در حال حاضر ۱۷ هزار سمن در سطح کشور مجوز ثبت شده برای فعالیت دارند که از این تعداد ۶3۰ مورد در استان آذربایجان شرقی فعال هستند و در زمینه های مذهبی، امور خیریه و رفع مشکلات اجتماعی، تشکل های قرآنی و ورزشی فعالیت دارند.

حسن استوارآذر در این دیدار با بیان اینکه در این استان اهتمام جدی در زمینه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، اظهار داشت: متأسفانه 5 آسیب اجتماعی جدی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و شناسایی نقاط بحران‌زا گریبان‌گیر جامعه است که آذربایجان شرقی به صورت جدی برای کاهش و کنترل این آسیب‌ها ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به اندازه جمعیت استانی مثل ایلام حاشیه‌نشین دارد، افزود: در مسأله حاشیه‌نشینی نیز شهرداری تبریز ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده و باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

استوارآذر بر ضرورت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: به جهت اهمیت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه نیز اعتبارات ویژه‌ای در این مورد اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری  افزود: جامعه نیاز مبرمی به آموزش مهارت‌های اجتماعی دارد که آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی باید در این زمینه ورود کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز