مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

بهره‌مندی مددجویان از مشاوره حقوقی ۲۴۰ وکیل نیکوکار

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۵:۳۴:۴۷
کد خبر: ۵۸۷۴۸۵
بهره‌مندی مددجویان از مشاوره حقوقی ۲۴۰ وکیل نیکوکار
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی، وکلای نیکوکار با هماهنگی قبلی در یک روز از هفته با حضور در کمیته امداد استان، مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به مددجویان ارائه می‎دهند.

  به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‎شرقی، محمد کلامی با بیان این که مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره حقوقی رایگان 240 وکیل نیکوکار بهره مند شده‎اند، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری از 138 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد 70 پرونده مختومه شده و 27 پرونده در حال پیگیری است. 

  وی با اشاره به این که مددجویان به علت عدم تمکن مالی به وکلای نیکوکار معرفی می‌شوند، بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری  118 معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شده است. 

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته 461 مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از یک هزار و 332 مورد خدمات حقوقی به مددجویان ارائه شده است. 
  مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 24 میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل شده است، گفت: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است. 
وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند، خاطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت دارای مشکلات حقوقی به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آنها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود. 
  وی پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی مددجویان را از اقدامات کمیته امداد عنوان و تاکید کرد : در سال گذشته بیش از 22 میلیون تومان کمک هزینه دادرسی و کارشناسی به مددجویان دارای مشکل حقوقی پرداخت شده است. 
  مدیرکل کمیته امداد استان از انعقاد تفاهم نامه بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان استان به منظور برخورداری مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای اعضای سازمان بسیج حقوقدانان خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به صورت رایگان انجام می‎شود. 

 

نظر شما