رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرند:

شناساندن وقف و آموزش قرآن،از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۸۸۷۴۹
شناساندن وقف و آموزش قرآن،از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرند، اظهار کرد: اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان و شناساندن وقف و آموزش قرآن و احکام دینی به عموم جامعه از جمله اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم اختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان و شناساندن وقف و آموزش قرآن و احکام دینی به عموم جامعه از جمله اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی است.

وی از تعداد شرکت کنندگان در طرح نشاط معنوی خبر داد و افزود: ۱۰۰ دانش آموز در طرح نشاط معنوی شهرستان مرند حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: امامزادگان سیداحمد و ابراهیم(ع) شهرستان مرند به عنوان مراکز اجرای طرح نشاط معنوی در شهرستان انتخاب شده‌اند.

حجت‌الاسلام اختیاری ادامه داد: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و زمینه انس آنان را با اماکن متبرکه فراهم می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند با اشاره به گرایش‌های قرآنی و آموزشی در این طرح یادآور شد: آموزش قرآن کریم نظیر روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و پیامبران و احکام به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌ سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با هدف تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در فضای معنوی امامزادگان از دیگر اهداف اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند، با اشاره به بهره‌مندی دانش آموزان از فضای معنوی بقاع متبرکه تاکید کرد: با حضور کودکان و نوجوانان در طرح تابستانی نشاط معنوی و بهره مندی از حضور مربیان مجرب و مبلغان دینی تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان علاوه بر استفاده از مباحث مختلف علمی، دینی و فرهنگی، از فضای معنوی بقاع متبرکه نیز بهره‌مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز