آغاز فصل جدید همکاری‌های علمی و فناوری ایران و اتریش؛

استاندار: قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش، نقطه عطفی در توسعه صنعت آذربایجان شرقی است

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۴:۵۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۰۴۶
استاندار: قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش، نقطه عطفی در توسعه صنعت آذربایجان شرقی است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان ضرورت بقا در بازارهای امروز است، گفت: ایجاد شبکه‌ای برای هم‌افزایی و اتصال امکانات جزیره‌ای و ظرفیت‌های جدا از هم در حوزه صنعت و تولید ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم رونمایی از قرارداد همکاری مشترک بین مؤسسه فناوری اتریش (AIT) و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در حوزه قطعه‌سازی خودرو، اظهار کرد: خوشحالیم که همکاری‌های فناوری ما با کشور اتریش آغاز می‌شود و امیدوارم به‌زودی شاهد به بار نشستن این قرارداد باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران خاطرات خوبی از کشور اتریش در ذهن دارند، افزود: در طول تاریخ همواره شاهد روابط خوب ایران و اتریش بوده‌ایم و در چند سال گذشته نیز کشور اتریش به‌دلیل میزبانی مذاکرات مربوط به برجام مورد توجه مردم ایران بوده است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی، قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش نیز می‌تواند پلی برای ارتباط صنعتگران، تولیدکنندگان و محققان ما با مراکز تحقیقاتی اروپا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این قرارداد در راستای اتصال صنایع استان به ویژه صنعت قطعه‌سازی که از ظرفیت‌های استان است به فناوری پیشرفته اروپایی است و می‌تواند نقطه عطفی در تحقق صنعت دانش‌بنیان در استان باشد.

وی، وصل کردن تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را یکی از اهداف مناطق ویژه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تنها با تزریق پول و امکانات میسر نیست و لازمه بقا و امکان رقابت در بازارهای امروز توجه به فناوری، نوآوری و تولید دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه امکانات وجود دارد، اما مهم این است که شبکه‌ای ایجاد شود تا امکانات جزیره‌ای و ظرفیت‌های جدا از هم در کنار هم قرار گرفته و هم‌افزایی ایجاد کنند، افزود: این قرارداد می‌تواند این امکان را برای استان آذربایجان شرقی در جهت هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌های صنایع و مراکز تحقیقاتی ایجاد کند.

جبارزاده گفت: انتظار داریم بخش خصوصی، صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پای کار باشند تا بر اساس تجربیات مؤسسه فناوری اتریش، راه جدیدی را برای صنایع استان ترسیم کنیم و از همه مدیران دولتی و اقتصادی استان هم می‌خواهم که این پروژه را جدی تلقی کنند و با همه توان برای تحقق اهداف تعریف شده بکوشند.

وی افزود: انجمن قطعه‌سازی استان و واحدهای متعدد قطعه‌سازی نیز که توانمندی خود را در دوران تحریم نشان دادند و در شرایط سخت توانستند خود را سر پا نگه دارند، باید از این فرصت و فضای بازی که در عرصه فناوری به وجود خواهد آمد حداکثر استفاده را بکنند.

جبارزاده اضافه کرد: امیدوارم با به بار نشستن این قرارداد، واحدهای قطعه‌سازی استان در صدر تولیدکنندگان با نوآوری‌های جدید قرار گیرند و مدیریت استان نیز در این راستا در کنار آنها خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز