مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری:

ضعف در اجرای قانون از سوی شوراها، ناشی از عدم آموزش‌های لازم است

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۳:۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۹۷۰۰۵
ضعف در اجرای قانون از سوی شوراها، ناشی از عدم آموزش‌های لازم است
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی بر اهمیت آموزش اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: بسیاری از تخلفات و ضعف در اجرای قانون از سوی شوراها، ناشی از عدم آگاهی به قوانین و نحوه اجرای آنهاست.

به گزارش خبرگزاری  برنا در آذربایجان شرقی مرتضی علیخانی در دومین دوره آموزشی شوراهای اسلامی شهر در مرند، افزود: نگاهی به عملکرد برخی از اعضای شوراها چه قبل از انتخاب شدن و چه بعد از آن، نشان می‌دهد که این افراد آشنایی بسیار مختصری با قوانین و وظایف شوراها دارند.

وی افزود: البته این امر ناشی از نوپا بودن نهاد شوراها و نبود آموزش‌های کافی است و اگر هم آموزشی بوده به صورت مقطعی و پراکنده بوده است که در نهایت باعث ضعف در اجرای قانون از سوی شوراها شده است.

علیخانی همچنین با اشاره به ترکیب منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی از حیث میزان تحصیلات و سابقه عضویت در شورا، گفت: آموزش شوراهای منتخب به‌عنوان مهمترین اصل در تحقق شعار قانون‌گرایی دولت باید مورد توجه مسئولان و خود شوراها قرار گیرد.

وی، اهمیت دوره‌های آموزشی شوراهای اسلامی را متذکر شد و افزود: در هفته‌های آینده دوره‌های آموزشی شوراها در 5 منطقه دیگر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان خواست تا در انتخاب شهردار به طور جدی دقت کنند.

وی تأکید کرد: شهرداران باید افرادی شجاع، اخلاق‌مدار، خوشنام و پاکدست و آشنا به مسائل شهر و قوانین شهری و دارای سوابق تخصصی و مدیریتی مرتبط باشند. .

گفتنی است این دوره آموزشی با حضور منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر در مرند برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز