با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۹:۴۹:۲۲
کد خبر: ۵۹۹۳۲۷
به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این جلسه صنایع کوچک و متوسط را ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه یافته خواند و گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط می تواند موجبات رونق اقتصادی کشور را فراهم کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش صنایع کوچک در برنامه های توسعه صنعتی و اقتصادی، تأکید کرد: باید با حمایت از صنایع کوچک و متوسط زمینه برای اشتغال زایی جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و فعالان صنعتی مجاهدان عرصه اقتصادی اند، گفت: اقتصاد کشور و مدیریت واحدهای صنعتی و تولیدی را باید به دست کسانی بدهیم که از توان مدیریتی بالایی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی داشتن فکر اقتصادی، گفت: با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، می توان بیکاری را ریشه کن کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در قالب طرح رفع موانع و رونق تولید 20 هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی کشور اختصاص یافته که سهم آذربایجان شرقی از این اعتبار 4 درصد است.

علی نواداد اظهار کرد: همچون سال گذشته سایت بهین یاب برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان فعال است و واحدهای تولیدی متقاضی می توانند ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در کل کشور در قالب طرح رفع موانع و رونق تولید، 16 هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی کشور تسهیلات ارائه شد و سهم آذربایجان شرقی از این تسهیلات 4.3 درصد بود.

نواداد با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک، هدف اصلی ارائه تسهیلات در سال جاری است، اعلام کرد: اعتبار 10 هزار میلیارد تومان نیز برای نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع و واحدهای تولیدی کشور تخصیص یافته است و واحدهایی که درصدد به‌روزرسانی تجهیزات خود هستند می توانند در سایت بهین یاب ثبت نام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و معاون اقتصاد استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید سلیمی بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز