معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

حل مشکلات کارگری را اصلی‌ترین اولویت خود می‌‌دانیم

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۹:۴۱:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۳۱۲
حل مشکلات کارگری را اصلی‌ترین اولویت خود می‌‌دانیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حل مشکلات کارگری را اصلی ترین اولویت خود می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای کار استان با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کارگری استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، گفت: رسیدگی به مشکلات کارگران و رفع کامل آن یکی از اصلی ترین اولویت ها و دغدغه های مدیریت ارشد استان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی است.

وی افزود: از روزی که مسئولیت خود در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را آغاز کردم پیگیر رفع مشکلات کارگران و کارخانه ها بودم و حتی اولین روز خدمت من در استانداری با تجمع اعتراضی کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی مصادف بود.

شبستری با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان شرقی در مقایسه با استان های دیگر بسیار زیاد است تصریح کرد: به گفته مدیران وقت استان، قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، 10 هزار و به تعبیری دیگر 12 هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان وجود داشت ولی پس از اجرای طرح پایش از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این دولت، مشخص شد که تنها سه هزار و 400 واحد فعال در استان وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: متاسفانه در همان سال ها، بسیاری از افراد، مجوزهای صوری گرفته و بر اساس همین مجوزهای صوری، اقدام به دریافت تسهیلات بانکی کردند؛ بسیاری از واحدهای تولیدی در این ایام در اثر سوء مدیریت، تعطیل شد ولی صدای کسی درنیامد.

شبستری ادامه داد: در طول دولت گذشته در استان از سال 84 تا 92 نه تنها شغل جدیدی در استان ایجاد نشد بلکه از مجموع شاغلان استان، 35 هزار نفر نیز کاسته شد؛ این موضوع به مثابه فاجعه ای خاموش برای استان بود که مسئولان وقت به آن توجه نکردند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته، بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی استان به افرادی واگذار شد که مفهوم صنعت و تولید را نمی دانستند و استان را دچار فاجعه کردند. به عنوان مثال، کارخانه بلبرینگ سازی که یکی از برندهای معتبر و درخشان استان است را به یک راننده تریلر واگذار کردند. البته شاید برخی دست های پشت پرده نیز در این قضیه دخیل بود.

وی با بیان اینکه اگر این کارخانه ها را به حراج می گذاشتند وضعیت بهتری داشتند اظهار کرد: افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده اند در پیشگاه آیندگان، مردم، خداوند و شاید دستگاه قضایی مسئول باشند.

شبستری با بیان اینکه رفع مشکل کارگران را یکی از مهم ترین اولویت های خود می دانیم افزود: بر این باور هستیم که اعتراض های کارگری نباید با نگرش امنیتی نگریسته شود بلکه تمام تلاش خود را در کمیسیون کارگری استان به کار می گیریم تا این قضیه را به عنوان مشکلی اجتماعی حل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در کارخانه بلبرینگ سازی تبریز نیز گفت: مدیر فعلی این مجموعه باید پاسخگوی تاراج خود باشد چرا که کارخانه ای سرحال و فعال را تحویل گرفته و انتظار داریم دستگاه قضایی در این مورد نیز همچون سایر موارد پیش آمده، همکاری خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید صدای اعتراض کارگران از طریق تجمع به گوش ما برسد ادامه داد: نقش تشکل های کارگری در چنین مواردی بیش از پیش احساس می شود و از جامعه کارگری استان می خواهیم که به تشکل های کارگری اعتماد کرده و مشکلاتشان را از این طریق به گوش مسئولان برسانند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی کار استان گفت: به جامعه کارگری استان بگویید که مطمئن باشند ناراحتی آنان را ناراحتی خودمان می دانیم و حتی به قیمت آبرویمان هم شده باشد برای رفع مشکلات آنان تلاش می کنیم. ما نسبت به حل مشکلات این قشر،  بی تفاوت نیستیم و از تمامی راهکارهای قانونی برای احقاق حقوق کارگران و احیای جایگاه صنعت و تولید استان استفاده می کنیم چرا که رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم را در درجه اول، وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی خود می دانیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز در این جلسه به ارائه گزارش برخی از اقدامات انجام شده توسط کمیسیون کارگری استان در ارتباط با حل مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت.

رضا استاد رحیمی همچنین از انجام بازدیدهای سرزده از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با هدف بررسی مشکلات موجود در آن ها و پیشگیری از افزایش مشکلات در این حوزه خبر داد.

رئیس هیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای کار استان نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات و تلاش های معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در حوزه رسیدگی به مشکلات کارگران گفت: مکاتبات لازم برای فعالیت شورای کار در کارخانه های استان از سوی فرماندار تبریز انجام شده است ولی متاسفانه برخی از مدیران کارخانه ها نسبت به این امر بی تفاوت هستند.

در پایان این نشست اعضای هیأت مدیره کانون هماهنگی شورای کار استان با اهدای لوح سپاس از معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز