مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی:

همایش چالش بحران آب و استفاده از منابع آب نامتعارف و تصفیه فاضلاب در تبریز برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۳:۵۸:۵۴
کد خبر: ۶۰۱۹۶۷
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی از برگزاری همایش چالش بحران آب و استفاده از منابع آب نامتعارف و تصفیه فاضلاب در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگری در نشست هم اندیشی همایش چالش بحران آب و استفاده از منابع آب نامتعارف و تصفیه فاضلاب ، با تاکید بر ضرورت بازبینی دقیق در نحوه برنامه ریزی و اجرای برنامه های مرتبط با بخش آب گفت: باید دقت داشته باشیم که قبل وقوع مشکل حاد در این بخش ورود جدی به این حوزه صورت گیرد.

وی استفاده از فناوری های نو و پیشرفته در بخش آب و خاک را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استانی پیشرو در حوزه بکارگیری فناوری های جدید مصمم است تا در این بخش نیز ورود جدی داشته باشد.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری گفت:  کاربردی کردن فناوری های جدید در بخش آب از جمله برنامه های پیش روی ما در استان است .

وی بحث های بحران آب و معضلات محیط زیست را به عنوان یک فرصت پیش روی بخش های فناوری و اقتصادی دانست و افزود: با ارائه راهکارهای منطقی و عملی برای رفع این مشکلات از سوی متخصصان امر این موضوع می تواند به عنوان یک بحث اشتغال آفرین نیز مطرح شود.

 وی با اشاره به ضرورت همفکری و تبادل نظر متخصصان امر در بخش آب و خاک گفت: ما تلاش می کنیم تا طی ماه های آینده و همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی همایش تخصصی را در این زمینه در استان برگزار کنیم.

جهانگیری از اختصاص زون تخصصی فناوری های آب و خاک در نمایشگاه فوق ادامه داد: مقرر گردیده است پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری و نوآوری ربع رشیدی 20 تا 24 آبان ماه سالجاری با حضور فناوران استان ها و کشورهای مختلف در آذربایجان شرقی برگزار شود از این رو از تمامی فعالان این عرصه نیز دعوت می کنیم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

در ادامه این نشست متخصصان این حوزه به ارائه نظرات خود در رابطه با برگزاری این همایش و آخرین وضعیت آبی استان پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز