رئیس گروه دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ضرورت نهادینه کردن توانمندسازی تشکل های مردم نهاد

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۸:۲۴:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۷۲۳
ضرورت نهادینه کردن توانمندسازی تشکل های مردم نهاد
رئیس گروه دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امور انجمن های مردم نهاد، توانمند سازی تشکل های مردم نهاد را فرایندی پویا دانست و از آن به عنوان یک ضرورت برای نهادینه کردن آن در کشور عنوان کرد.

به ‌گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  حسن میرزایی، در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد در تبریز افزود: هدف از توانمند سازی تشکل های غیردولتی تغییرات مناسب در ساختار اجتماعی و حرکت به سوی پیشرفت اساسی در مسیر توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی و سیاستگذاری معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با محوریت دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد بر اساس نیازسنجی در این حوزه در سال 95 برنامه توانمندسازی تشکل های غیردولتی و مردم نهاد تدوین شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح توانمند سازی تشکل های مردم نهاد با حمایت سازمان و استقبال تشکل های غیردولتی روبرو شد و در سال 96 شاهد اتفاق خوبی بودیم به شکلی که تعداد دوره ها از 5  به 15 دوره افزایش یافت.

میرزایی تشریح کرد: در هر دوره استان های پایلوت براساس شاخصه های اقلیم، عوامل همجواری و سایر اشتراکات و بر اساس تقسیم بندی سال ۹۳ وزارت کشور  به عنوان مرکز برگزاری انتخاب می شوند و به صورت فصلی  و ادورای هر استان میزبان دیگر استان های همجوار در حوزه تشکل های مردم نهاد خواهد بود و مباحث عمومی و تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است دوره توانمند سازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی روزهای 29 و 30 مرداد به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با حضور تشکل های مردم نهاد و غیردولتی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز