استاندار آذربایجان شرقی:

سپاه پاسداران نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات سیاسی دنیا دارد/ خاکریز دفاع از انقلاب را جلوتر برده‌ایم

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۱۴:۳۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۳۲۱
سپاه پاسداران نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات سیاسی دنیا دارد/ خاکریز دفاع از انقلاب را جلوتر برده‌ایم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز سپاه در همه معادلات سیاسی دنیا اثرگذار است، گفت: سپاه، بخش مهمی از مأموریت حفاظت از آرمان‌های امام و شهدا و تحقق منویات رهبری را بر عهده دارد و سپاهیان عزیز باید فرصت حضور در این نهاد مقدس را قدر بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه جشنواره مالک اشتر و تجلیل از رده‌ها و سازمان‌های برتر سپاه عاشورا، اظهار کرد: امنیت مثال‌زدنی استان در سایه هم‌دلی، هم‌زبانی و هم‌افزایی نیروهای مسلح به دست آمده و امروز خوشحالم که در جمع پاسداران انقلاب و تلاشگران عرصه دفاع از امنیت استان حضور یافته‌ام.

وی با اشاره به اینکه باید فلسفه تشکیل سپاه پاسداران را مرور کنیم، افزود: سپاه در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با دستور امام و توسط جوانان و دانشجویان انقلابی تشکیل شد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: در اوایل تشکیل این نهاد، اغلب نیروهای آن را دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و بعد از شروع جنگ بود که نیروهای مردمی و اقشار مختلف در قالب بسیج مستضعفین به سپاه پیوستند.

استاندار آذربایجان شرقی با ذکر خاطراتی از اوایل جنگ تحمیلی و پیوستن خود به سپاه، گفت: امکانات سپاه در آن سال‌ها بسیار کم بود و تا عملیات مرصاد، بخش عمده‌ای از تجهیزات سپاه، تجهیزاتی بود که در عملیات‌های مختلف به غنیمت گرفته شده بود.

وی افزود: امروز سپاه در سایه عشق و ایمان دانشمندان جوان کشور، به مدرن‌ترین ابزارهای نظامی مجهز شده و نیروهای مسلح ما با استفاده از این ابزارها، هر زمان که اراده کنند می‌توانند هر نقطه‌ای از دنیا را برای دشمنان انقلاب ناامن سازند.

جبارزاده با بیان اینکه امروز سپاه نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات سیاسی دنیا دارد، افزود: سپاه پاسداران که با ایمان، اخلاص و صداقت شکل گرفته بود امروز تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب به نیرویی تبدیل شده است که در همه معادلات سیاسی تعیین‌کننده است و اغراق نیست اگر بگوییم که هیچ تصمیمی در سطح بین‌الملل بدون در نظر گرفتن سپاه اتخاذ نمی‌شود.

وی افزود: اگر در جنگ تحمیلی با دست خالی اما با نیروی ایمان در مقابل دشمنان ایستادیم و حقانیت انقلاب را ثابت کردیم، امروز همان ایمان با شدت و قوت بیشتری در نیروهای مسلح ما وجود دارد و انقلاب اسلامی، قوی‌تر و رساتر از همیشه پیام خود را به جهان مخابره می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سپاه، بخش مهمی از مأموریت حفاظت از آرمان‌های امام و شهدا و تحقق منویات رهبری را بر عهده دارد، گفت: خدمت در لباس سپاه و تحت فرماندهی مردی از سلاله پاک حضرت زهرا(س)، موفقیتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و سپاهیان عزیز باید فرصت حضور در این نهاد مقدس را قدر بدانند.

وی با بیان اینکه شرط قدرشناسی از نعمت خدمت در سپاه، خدمت صادقانه و ایثار و فداکاری است، افزود: امروز ایثار و فداکاری رزمندگان و پاسداران انقلاب، در قالب مدافعان حرم تجلی یافته و این عزیزان در خاکریزهای دفاع از انقلاب مشغول به خدمت هستند.

جبارزاده گفت: امروز صدای موشک‌ها و بمب‌هایی که روزی در همین تبریز شنیده می‌شد از کنار سواحل مدیترانه به گوش می‌رسد و ما توانسته‌ایم خاکریزهای دفاع از انقلاب را به مرزهایی ببریم که شیاطین استکبار سرگرم توطئه‌چینی در آنها هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های همه یگان‌ها و رده‌های سپاه عاشورا، گفت: امیدوارم تا پایان عمر، عنوان شایسته پاسداری از انقلاب را حفظ کنیم و در این لباس، به توفیق شهادت که آرزوی هر انسان آزاده‌ای است دست یابیم.

در این آیین از فرماندهان و مسئولان رده‌ها و سازمان‌های سپاه عاشورا که در جشنواره مالک اشتر موفق به کسب امتیازهای برتر شده‌اند تجلیل و قدردانی شد.

 

 

نظر شما