معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

خدمت به مردم و مبارزه با فساد اولویت های اصلی دولت است

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۹:۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۳۳۵
خدمت به مردم و مبارزه با فساد اولویت های اصلی دولت است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خدمت به مردم و مبارزه با فساد را اولویت اصلی خود می دانیم، افزود: انتخابات امسال نیز نشان داد که مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در آئین افتتاح سه پروژه خدماتی و درمانی در شهر هادی‌شهر از توابع شهرستان جلفا، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، خدمت به مردم در بخش های مختلف از جمله بهداشت و سلامت را یکی از مهم ترین اولویت های دولت دانست و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با رای اکثریت مردم به روی کار آمده است و دولتمردان نیز نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات به مردم در بخش های مختلف به کار گرفته اند.

وی با بیان اینکه باید خدمت به مردم، اولویت اصلی تمامی مدیران باشد، اظهار کرد: بر این باور هستیم که مردم، مؤلفه اصلی انقلاب اسلامی هستند و نظام و انقلاب بدون وجود مردم، مفهومی ندارد.

شبستری، رفع مشکلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان را یکی از مهم ترین آرزوهای چندین ساله مردم قبل از استقرار دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: متاسفانه دولت های پیشین در حوزه بهداشت و درمان، کم توجهی کرده اند ولی پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان رضایت مندی اقشار مختلف مردم در این حوزه افزایش یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت ناامن برخی کشورهای منطقه، تصریح کرد: امنیت حاکم در کشور، مثال زدنی است و امروز جمهوری اسلامی ایران به یک جزیره امن در خاورمیانه و جهان تبدیل شده است.

وی افزود: مردم به امنیت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارند چرا که اگر امنیت نباشد تولید، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی مفهوم خود را از دست می دهد.

شبستری در همین راستا گفت: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در سایه وحدت، مودت و همدلی ایجاد شده در استان در بین تمامی مدیران، امسال نیز همچون سال های گذشته موفق به کسب رتبه یک کشوری در حوزه امنیتی شد.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز جدی مسئولان از بخشی نگری ابراز کرد: اگر کوچکترین بی توجهی و خطا داشته باشیم مطمئنا کشور را با صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اکثریت قریب به اتفاق مدیران استان، پای کار هستند و از منافع شخصی خود برای خدمت به مردم چشم پوشیده اند.

معاون استاندار تصریح کرد: پاک دستی، اولین شاخصه مدیران در دولت تدبیر و امید است و باید تمامی مدیران، منافع ملی و مردمی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند وگرنه لایق مدیریت نیستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران شهرهای استان نیز خدمت خالصانه و بی منت به مردم را در اولویت اهداف خود قرار دهند.

شبستری با قدردانی از حضور و همکاری مردم با دولتمردان در حوزه های مختلف و پای کارآمدن خیران، اظهار کرد: دیگر از درآمدهای نجومی نفت در کشور خبری نیست و کشور با منابع بسیار محدود مالی توسط دولت، اداره می شود که اکثر این منابع نیز صرف پرداخت حقوق کارکنان، هزینه های جاری دستگاه های دولتی و پرداخت یارانه به مردم می شود.

وی با انتقاد شدید از افرادی که سعی می کنند دولت و نظام را دو مجموعه جدا از هم جلوه دهند، گفت: دولت برای نظام و مردم است و اگر دولت در هر زمینه ای کوتاهی کند در درجه اول، نظام آسیب می بیند.

شبستری اظهار کرد: اختلاف سلیقه و نظر در هر امری طبیعی است ولی باید همه با هم با هدف پیشرفت کشور دست به دست هم دهیم و به خاطر مردم، اختلاف افکنی را کنار بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در چهار سال گذشته با بیان اینکه عملکرد این مجموعه، تحسین برانگیز است گفت: در سایه اقدامات بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول چندین سال گذشته، سال گذشته رتبه برتر در حوزه سلامت و امنیت غذایی را کسب کرده و از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشویق شدیم.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه سلامت در شهرستان جلفا نیز عنوان کرد: افتخار  می کنیم که اندک اندک تمامی مردم استان در هر منطقه ای که هستند از خدماتی بهره مند می شوند که مردم مرکز استان بهره مندند و به خاطر درمان یک بیماری و یا یک سونوگرافی، صدها کیلومتر را طی نکرده و به تبریز نمی آیند.

شبستری با بیان اینکه در چهار سال گذشته سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های مختلف در استان هزینه کرده ایم گفت: این در حالی است که مبلغ سالیانه بودجه عمرانی استان، 300 میلیارد تومان در سال است و معمولا 50 درصد از آن تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری بیش از یک هزار و 500 پروژه با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد تصریح کرد: با افتخار اعلام می کنیم که نزدیک به 55 درصد از این پروژه ها را در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و روستایی اجرا کرده ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه با فساد را یکی از مهم ترین اولویت های دولت و مدیریت ارشد استان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه دست افرادی که به راحتی خون مردم را می مکیدند از بیت المال قطع شده و ما نیز مصمم هستیم که حتی با کمترین میزان فساد به شدت برخورد کنیم و اجازه نابود کردن سرمایه های ایران اسلامی ندهیم.

فرماندار جلفا نیز با اشاره به افتتاح سه پروژه سلامت در این شهرستان گفت: برای افتتاح این پروژه ها که شامل چهار تخت آی‌سی‌یو، هفت تخت بخش اعصاب و روان و بخش LRD  است بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

زاهد محمودی با بیا اینکه در روزهای گذشته نیز پروژه های دیگری در نقاط مختلف شهرستان جلفا افتتاح شده است ابراز کرد: خوشبختانه خیرین این شهرستان، همکاری بسیار خوبی دارند و در کنار مدیریت شهرستان در پروژه های مختلف بخش سلامت هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز