مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی:

فعالیت های کانون پرورش آذربایجان‌شرقی رشدی همه جانبه دارد

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۴:۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۰۶۶۱۶
فعالیت های کانون پرورش آذربایجان‌شرقی رشدی همه جانبه دارد
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی همزمان با هفته دولت، از رشد کمی و کیفی و همه‌جانبه فعالیت‌های کانون در سال‌های اخیر خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی؛ هادی یوسف‌‌زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: خوشبختانه استقبال گسترده خانواده‌ها از فعالیت‌‌های کانون، نشان از موفقیت برنامه‌‌ریزی‌‌ها و اقدامات کانون برای افزایش کمی و کیفی این برنامه‌‌ها دارد.

وی افزود ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای تسریع و تسهیل در عرضه تولیدات فرهنگی کانون و تجهیز و احداث ده مرکز  و عاملیت عرضه محصولات فرهنگی در تبریز و سطح استان که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته از جمله شاخص‌‌‌ترین موفقیت‌‌های کانون استان است که همواره مورد تقاضای آحاد جامعه محسوب می‌شود. 

مدیر کل کانون استان در عین حال تصریح کرد: این تعداد در سال 92 تنها یک مرکز عرضه محصولات فرهنگی بوده است.

یوسف‌‌زاده با بیان اینکه در دو سال گذشته پنج مرکز پستی و سیار شهری و روستایی به تعداد مراکز کانون استان افزوده شده است، اضافه کرد: این موضوع حکایت از حمایت همه‌‌جانبه دولت از توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به‌‌ویژه در مناطق محروم دارد. وی افزود در سال 92 تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون 29 مرکز بود که این رقم در سال 95 به 34 مرکز فرهنگی هنری رسیده است.

مدیر کل کانون استان راه‌‌اندازی کتابخانه سیار منطقه آزاد ارس و سه کتابخانه سیار شهری و روستایی در تبریز و نیز کتابخانه پستی اهر را از جمله مراکز تازه تاسیس کانون عنوان و اظهار امیدواری نمود فعالیت‌‌های این مراکز به افزایش مخاطبان کودک و نوجوان و رضایتمندی آنها از این فعالیت‌‌ها کمک نماید. 

یوسف زاده تجهیز و راه‌‌اندازی اولیه مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص (معلولان جسمی حرکتی) در تبریز را از اقدامات شاخص در سال‌‌های اخیر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: آمارهای موجود حکایت از رشد 20 درصدی در تعداد فعالیت‌‌های اجرا شده و رشد نزدیک به 30 درصدی در تعداد کودکان و نوجوانان استفاده کننده از فعالیت‌‌های فرهنگی، هنری و ادبی نسبت به سال 92 دارد و این در حالی است که کیفیت این فعالیت‌‌ها همواره مورد تاکید و توجه جدی بوده است.

وی در عین حال افزود: در سال 95 بیش از 420  هزار نفر در فعالیت‌‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون مشارکت داشته‌اند که این رقم ر سال 92 نزدیک به 330 هزار نفر – برنامه بوده است.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی خرید و تجهیز نخستین کامیونت نمایش سیار را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه ارائه خدمات هنری به کودکان و نوجوانان و توزیع عادلانه فعالیت‌‌های فرهنگی هنری عنوان و در عین حال افزود: این مرکز سیار نمایشی با حضور در مناطق مختلف استان و اجرای نمایش‌‌های عروسکی و تاتر زنده میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

یوسف زاده با اشاره به افزایش کارگاه‌‌های تخصصی هنری و ادبی و استقبال گسترده خانواده‌‌ها از این کارگاه‌‌ها تصریح کرد: با برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام شده این کارگاه‌‌ها در طول سال تداوم خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای برنامه‌‌ها و فعالیت‌‌های کانون گام‌‌های مهم و اساسی در غنی‌‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال برداشته می‌شود و این فعالیت‌‌ها نقش اساسی و تعیین کننده در پرورش فکر، اندیشه و خلاقیت آینده‌‌سازان میهن اسلامی دارند.

وی با اشاره به توسعه کمی و کیفی مراکز کانون زبان ایران در استان تصریح کرد: کانون زبان ایران به عنوان تنها نهاد دولتی آموزش زبان‌‌های خارجی در کشور از رشد مناسبی در سطح استان برخوردار بوده و هم‌ اینک با داشتن 17 مرکز آموزشی در تبریز و شهر‌های مراغه، اسکو، مرند، میانه و خسروشهر با بیش از 17500 زبان‌آموز ارائه خدمت می‌‌نماید.

یوسف‌‌زاده به سطح کیفی بالای آموزشی مراکز کانون زبان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کیفیت بالای آموزشی مراکز کانون زبان موجب اعتماد خانواده‌‌ها به این مجموعه آموزشی است و در طول سال از طریق فراخوان اینترنتی نسبت به جذب مدرسان واجد شرایط اقدام می‌‌شود.

مدیر کل کانون استان ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت استعداد کودکان و نوجوانان را یکی از اهداف اساسی کانون عنوان و از حمایت‌‌های بی‌‌دریغ مسئولان استانی از توسعه فعالیت‌‌های کانون به عنوان نهاد متولی برنامه‌‌های فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود: با توسعه کمی و کیفی فعالیت‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد پرورش نسلی خلاق و  متعهد برای آینده سازان میهن اسلامی باشیم.

 

نظر شما