مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

طرح تحول نظام سلامت برگ برنده دولت تدبیر و امید بود

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۹:۲۷:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۹۵۹
طرح تحول نظام سلامت برگ برنده دولت تدبیر و امید بود
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت برگ برنده دولت تدبیر و امید بود؛گفت: دولت تدبیر و امید، با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از آرزوهای مردم در حوزه سلامت و درمان را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پروین اشراقی در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله طالقانی وبیمارستان الزهرا(س)  تبریز اظهار داشت: افزایش پاسخگویی نظام سلامت؛کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم؛کاهش درصد خانوارهایی که بخاطردریافت خدمات سلامت دچار هزینه کمرشکن شده اند؛بهبود پی آمدهای بیماران اورژانسی؛افزایش زایمان طبیعی از اثرات آشکار طرح تحول  نظام سلامت  است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود  با جدی خواندن افسردگی بانوان به خصوص در کشور  گفت: برنامه ریزی فرهنگی و ایجاد فضاهایی امن، سالم و مفرح به دور از برخی محدودیت‌ها برای تفریح و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری می تواند در کاهش افسردگی بانوان موثر واقع شود.

پروین اشراقی افزود: نگاه جدی به مقوله سلامت جامعه به ویژه مادران که مسئولیت خانواده بر دوش آنها هست یک اصل ضروری است. از این رو نگاه ویژه به حوزه بانوان و برطرف کردن مشکلات آنان زمینه‌ساز رشد و اعتلای بیش از پیش  جامعه است

وی ادامه داد : نقش خیرین وحضور خیرین در نظام سلامت به خصوص تجهیز و نگهداری بیمارستان ها ؛ می تواند به تحول هرچهه بیشتر نظام سلامت اعتلا بخشد.

اشراقی در  ادامه با اشاره به اینکه  بانک شیر مادر برای اولین بار در ایران در بیمارستان الزهرا تبریز ایجاد شده است؛ تصریح کرد: اجر اهدای شیر مادر کمتر از اهدای خون‌ نیست به طوریکه بیمارستان الزهرا (س) با جمع اوری شیر مادران داوطلب وپاستوریزه کردن آنها نقش بسزایی در سلامت نوزادان ایفا می کنند و این اقدام نیازمند اطلاع رسانی بیشتر در راستای سلامت فرزندان جامعه است چرا که  قدمت این کار در تبریز زیاد است و مادران بسیاری از این اقدام حمایت میکنند.

َگفتنی است مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در بازدیدد نیم رکزه خود از بیمارستان های شهید آیت الله طالقانی و الزهرا(س) از نزدیک جویای مشکلات این دو بیمارستان شد.

خبرنگار : سعید ایرلو 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز