در دیدار مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز مطرح شد:

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های فناورانه بین تبریز و باکو است

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۴:۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۹۹۹
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های فناورانه بین تبریز و باکو گفت: پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های علمی و فناورانه بین تبریز و باکو است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست مشترک با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار کرد: ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم تا متخصصین ، صنعتگران و سرمایه گذاران را به یکدیگر وصل کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از دیر باز به داشتن صنایع بزرگ و دانشگاه های معتبر مشهور بوده است اما موضوعی که ما به دنبال آن هستیم ارتباط این دو با یکدیگر است چرا که امروز شاهدیم که صنایع ما قدیمی شده است و در عین حال دانش دانشگاهیانمان در کتابخانه ها مانده است و باید این دو در کنار هم قرار گیرد.

وی خواستار حضور فناوران و صنعت گران کشور جمهوری آذربایجان در پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) شد و گفت:ما آماده پذیرش فعالان حوزه فناوری کشور آذربایجان در این نمایشگاه هستیم.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی گفت: این نمایشگاه می تواند سرآغاز فعالیت های فناورانه بیشتر بین تبریز و باکو باشد از این رو نگاه ما به این مهم بلند مدت است.

وی به سابقه برگزاری این نمایشگاه نیز اشاره ای داشت و اظهار کرد: نخستین نمایشگاه با 159 طرح آغاز شد و ما در سال دوم شاهد حضور 593 طرح ، در سال سوم 973 طرح و در سال چهارم شاهد حضور 1713 طرح در نمایشگاه ربع رشیدی بودیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه در ایران به عنوان یک رویداد مهم فناورانه شناخته شده است و سال گذشته 597 طرح از استانهای مختلف کشور و 16 طرح خارجی در نمایشگاه حضور داشتند.

علی النقی حسین اف -سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز- نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری های فی مابین گفت: ما در زمینه های فناورانه خواستار افزایش تعاملات بین تبریز وباکو بوده و آماده همکاری در این رابطه هستیم.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX، 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس  www.rinotex.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز