حسن میلانی در بازدید از دهمین سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم:

حماسه‌ی عاشورا پر از ابعاد هنری است

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۷:۲۶:۲۲
کد خبر: ۶۱۸۸۴۷
حماسه‌ی عاشورا پر از ابعاد هنری است
رئیس اسبق حوزه‌ هنری استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از دهمین سوگواره‌ تجسمی 72 بغض بوم با اشاره به ابعاد هنری حماسه‌ عاشورا گفت: شهادت، ایثار، اخلاص، فدا کردن تمامی اعضای خانواده در جهت الی ا‌... چیزی نیست که در همه‌جا اتفاق بیفتد‌ و این حماسه قطعاً بهترین و زیباترین آثار هنری را در خود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حسن میلانی با بیان اینکه حوزه‌ هنری متولی هنرهای ارزشی و دینی است و آنها را به مردم می‌شناساند، افزود: عاشورا در راس همه‌ ارزش‌های دینی فرهنگ شیعه است و امسال دهیمن دوره است که سوگواره تجسمی 72 بغض واژه برگزار می‌شود و فکر عاشورایی ایجاد می‌کند و این برای جامعه بسیار خوب است.

میلانی در مورد فضای همایش خاطرنشان کرد: ما پارسال دوست داشتیم که این سوگواره در فضای فاخری برگزار شود که خوشبختانه این اتفاق امسال افتاده و سوگواره فوق در فضایی که در شان عاشورا، هنرمندان و حوزه است برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر بستر مناسبی برای تبیین پیام عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) ظرفیتی مهم برای آفرینش های نوین هنری است، ما به عینه در این سوگواره به این مطلب پی می بریم. میلانی عاشورا و قیام اباعبدالله ¬الحسین را بستری ناب برای تولیدات تجسمی نامید و گفت: بر اساس تک تک مفاهیم عاشورایی می توان هزاران اثر منحصر به فرد هنری خلق کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز