در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ انجام شد:

مهارت آموزی ۴ هزار و ۵۶۱ مددجوی آذربایجان شرقی

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۳:۰۷:۰۶
کد خبر: ۶۲۰۶۴۵
مهارت آموزی  ۴ هزار و ۵۶۱  مددجوی آذربایجان شرقی
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی فعالیت‌های این نهاد را در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی  با اشاره به اینکه چهار هزار و 561 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کمیته امداد بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود تا پس از فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی افزود: دوره های آموزشی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی بوده است.

کلامی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: در حوزه اشتغال کمیته امداد، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود که با بهره‌گیری از اساتید مجرب و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر است، افزود: مهارت آموزی، مسیر خوداتکایی مددجویان را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند که تلاش داریم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین فعالیت‌های گسترده‌تری در این امر به انجام رسانیم.

کلامی به طرح استعدادسنجی برای تسهیل شدن مراحل خودکفایی مددجویان اشاره کرد و افزود: مددجویانی که توان اشتغال دارند پس از استعدادسنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و پس از اخذ گواهی مهارت، با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی شغل مورد نظر خود را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه 279 نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند، گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز