استاندار آذربایجان شرقی :

ضرورت ورود جدی تر آذربایجان شرقی در زمینه صنایع نفت و گاز / اقتصاد دانش بنیان از برنامه های اولویت دار استان است

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۲:۴۹:۲۹
کد خبر: ۶۲۰۹۷۵
ضرورت ورود جدی تر آذربایجان شرقی در زمینه صنایع نفت و گاز / اقتصاد دانش بنیان از برنامه های اولویت دار استان است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل های برجسته استان در زمینه نفت و گاز گفت: با توجه به صبغه بسیار طولانی آذربایجان شرقی در حوزه صنایع مختلف در زمینه صنایع نفت و گاز نیز می توانیم ورود جدی تری داشته باشیم که این امر منافع ملی و استانی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  مجید خدابخش در نخستین جلسه ی کارگروه مشترک وزارت نفت با استان آذربایجان شرقی  که با حضور مدیران کل معاونت مهندسی،پژوهش و فناوری وزارت نفت، مدیران صنایع نفت و گاز استان ،تولیدکنندگان تجهیزات و قطعات مرتبط با نفت و گاز و منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی برگزار شد اظهار کرد: توجه به توسعه اقتصاد دانش بنیان از جمله برنامه های اولویت دار ما خواهد بود از این رو باتوجه به وجود پتانسیل های زیاد در استان ومنطقه شمالغرب در حوزه صنعت نفت ،بخصوص قطعه سازی فرصت مناسبی برای توسعه فناوری ونو آوری در بخش صنعت،نفت وگاز وجود دارد.

وی از ورود جدی استان به حوزه نفت و گاز خبر داد و عنوان کرد: این اطمینان را می دهم که برنامه های اولویت دار این حوزه را با هدف ورود پیمانکاران، تجهیزات سازان، قطعه سازان و سایر حوزه های مربوط به خدمات مهندسی با سرعت هرچه تمام انجام می دهیم.

خدابخش خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک با وزارت نفت وعملیاتی کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مذکور و زمینه سازی برای ورود تمامی بخشهای مرتبط ازجمله پیمانکاران، مشاوران، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان قطعات ومجموعه های تحقیقاتی ،دانشگاهی شد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با انطباق فعالیت فعالین حوزه صنعت و گاز استان و توجه به  الزمات این حوزه و همچنین توجه بیش از پیش به کار جمعی می توانیم پروژه های بزرگ نفتی را در استان فعال کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه یک شیوه منطقی در وزارت نفت حاکم است و ما نیز تمام تلاش خود برای ورود شرکت های استان در حوزه نفت و گاز را به کار می گیریم.

وی همچنین از تصمیم مدیریت ارشد استان برای تعریف پروژه های بزرگ و مهم نفتی در استان با همکاری بانک ها و یا شرکت در برخی مناقصه ها عنوان کرد: پروژه های بزرگ و مهمی را در این زمینه نیز تعریف می کنیم و با استفاده از توان بانک ها و راهکارهایی همچون حضور در مناقصه ها، علاوه بر استان می توانیم زنجیره فعالیت های نفتی و گازی را در شمالغرب کشور فعال کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود نیز به تبیین ظرفیت های تولید و صنعت استان پرداخت و از صادرات غیرنفتی یک میلیارد و هشتصد میلیون دلاری استان به کشورهای مختلف دنیا خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز