مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

دوم تا هفتم آبان، موعد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۴:۴۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۵۴۲
دوم تا هفتم آبان، موعد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز
دوم تا هفتم آبان، موعد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت : پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور ناشران داخلی و خارجی از دوم تا هفتم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، "محمد محمدپور" در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریزگفت: برای برپایی پانزدهمین دوره ی نمایشگاه کتاب تبریز ، حضور بیش از هزار ناشر داخلی و ١٠٠ ناشر خارجی  برنامه ریزی شده است ، چناچه تغییری در آمار ایجاد شد ما اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی در ادامه افزود: ثبت نام ناشران  از ١٢ مهرماه  شروع شده  و امروز به پایان خواهد رسید ،که به خاطر استقبال  ناشران  امکان ثبت نام برای این عزیزان بخصوص ناشران استانی   تا ٢٣ مهرماه تمدید شده است و برای ثبت نام می توانند به سایت http://www.icfi.ir مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تبریز ، رقم بن حمایتی را از یک میلیارد و دویست میلیون تومان سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان رسانده ایم که با تخفیف ۲۰% در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب علاوه بر تخفیف بن کتاب، از تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی ویژه ی نمایشگاه نیز برخوردار خواهند شد .
محمد پور در خصوص برنامه های جنبی  نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " نامگذاری شده است ، برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب نیز با محوریت و تحقق این شعار از جمله ، تولید داخلی و تاکید بر مصرف  تولیدات داخلی  ،کارآفرینی ومعرفی ظرفیت های استانی  همچنین تبریز ٢٠١٨ و معرفی قابلیت های استان آذربایجان شرقی و تبریز،اجرا خواهد شد.
وی برگزاری شب های شعرو ادب، برپایی کارگاههای آموزشی متعدد هنری ، مطبوعات ، نشست های تخصصی در حوزه ی کار آفرینی و مطبوعات و رسانه ،تولید و اشتغال ،برگزاری مسابقات متعددفرهنگی ،قصه گویی ،شعر و کتابخوانی ، بررسی وضعیت چاپ و نشر  استان ، کارگاههای خانه و خانواده ، سبک زندگی  ایرانی – اسلامی ،حجاب و عفاف  ، اجرای موسیقی آیینی  و متناسب با ماه محرم را از دیگر برنامه های جنبی  پیش بینی شده  در حاشیه ی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برشمرد.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که ناشران برجسته و بنام کشور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور داشته باشند ، گفت ما مانع حضور و عرضه ی کتاب هایی که مجوز نشر دارند نخواهیم شد چرا که هر کتابی مخاطب  و طالب خاص خود را دارد. 
محمد پور اظهار داشت: اینک که نمایشگاه بین المللی کتاب در پله ی پانزدهم قرار گرفته است و در آستانه برگزاری رویداد تبریز ٢٠١٨ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام هستیم، تلاش می کنیم تا نمایشگاه کتاب امسال با گستردگی و کیفیت مطلوبی برپا شود. وبخش بین الملل نمایشگاه تقویت شود و تلاش شده است تا از طریق موسسه ی نمایشگاههای فرهنگی ایران و انجمن ناشران خارجی، رایزنی هایی برای حضور ناشرانی از کشورهای همجوار همچون ترکیه ، عراق ، لبنان ،روسیه و آذربایجان صورت بگیرد.
وی ضمن ابراز تشکر و قدردانی از اهتمام مدیریت عالی استان و شخص استاندار و همراهی مسئولانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت شکل گیری پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز و تامین منابع و تخصیص اعتبار، تصریح کرد: در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی که شالوده و اساس توسعه فرهنگی است، نهاد ها و دستگاههایی در سطح ملی و استانی حمایت و همراهی کرده اند که جای تقدیر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در جمع خبر نگاران سخن می گفت ، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، دومین نمایشگاه  بین المللی کتاب بعد از تهران بوده و به یک مطالبه ی جدی مردمی و نخبگان تبدیل شده است ، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب  ته تنها در سطح استان بلکه در استان های همجواربه مثابه نقطه قوت توسعه فرهنگی است. وی افزود: اعتقاد ما براین است که اگر توسعه فرهنگی اتفاق نیفتد ، بی شک در سایر ابعاد توسعه با مشکل مواجه خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ، عنصر هویتی ماست ،گفت: اگر عنصر فرهنگ در جریان توسعه  و آگاه سازی عمومی سهمی نداشته باشد ، در جریان توسعه دچار خلاء و نقصان خواهیم شد.
محمدپور هدف ازبرپایی نمایشگاه کتاب را تسهیل در دردسترسی آحاد مردم ، دانشجویان ، مراکز دانشگاهی و پژوهشی به کتاب به عنوان مهم ترین کالای فرهنگی خواند و در ادامه افزود: در نمایشگاه کتاب امکان تبادل و تضارب آراء در بین ناشران و پدیدآورندگان آثار مکتوب ایجاد شده ، یک فضای رقابتی سالم مهیا می شود.
وی  با اعلام اینکه این دوره از نمایشگاه طی روزهای ٢ تا ٧ آبان ماه ٩٦  در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد ، گفت: علاقمندان می توانند از ١٠ صبح الی ٢٠ شب از این رویداد فرهنگی که در فضایی به متراژ ٢٢ هزار متر مربع ومحیطی سرپوشیده برپا خواهد شد ، بازید نمایند. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی  استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی هرچه بیشتر نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و برنامه ریزی بهینه در این خصوص ، تلاش می کنیم با مطالعه ی همه جانبه و احتمالا تغییر  زمان برگزاری یک زمان ثابت در تقویم رویدادهای فرهنگی استان لحاظ شود.
محمد محمدپور مهمترین عامل تاخیردر برگزاری نمایشگاه کتاب  را اعتراض به جای کتابفروشان استان عنوان کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در مهر ماه  احساس کردیم که  کتابفروشان استان به نوعی متضرر می شوند و طی مکاتبه ای که کتابفروشان با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته اند ، خواستار تغییر در زمان برگزاری این رویداد مهم فرهنگی استان و منطقه شده اند.
وی یکی از چالش های مربوط به نمایشگاه کتاب را کمبود اعتبارات و منابع مالی مطمئن عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا در سال های آتی اعتبارات لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب، خارج از اعتبارات عادی، تامین و به موقع تخصیص داده شود.
پانزدهمین  نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با همکاری موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ، طی روزهای ٢ تا ٧ آبان ماه ٩٦ در محل نمایشگاههای بین المللی تبریز برگزار خواهد شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز