مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز خبر داد:

طبیعت خزان بوستان های تبریز با نگهداری برگ های پاییزی حفظ می شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۳:۴۸:۰۶
کد خبر: ۶۲۹۲۴۴
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: امسال نیز مانند سال گذشته،برگ های پاییزی در پارکهای بزرگ تبریز جهت لذت بردن شهروندان و منبع تغذیه ای برای فضای سبز، جمع آوری نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن زاده در جلسه شورای مدیران فضای سبز تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: جلوهای طبیعت زیبای پاییزی جهت بهره مندی شهروندان از این موهبت باید در بوستان های شهر حفظ شود.

وی افزود: همچنین پس از این مرحله نیز باید این برگ ها در چند نقطه از شهر جمع آوری شوند و طی فرایندهایی، تبدیل به کود و تغذیه ای مناسب برای رشد گیاهان و بهبود فضای سبز شهری شوند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید از هر گونه دور ریز و هدررفت برگ درختان خودداری کنیم، ادامه داد: جمع نکردن برگ های پاییزی در در پارک ائل گلی  که دارای پوشش درختی خوبی هم است جلوه بسیار زیبایی از پاییز هزار رنگ به نمایش گذاشته است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از برگ درختان به عنوان ارزشمندترین منبع تغذیه ای برای درختان و فضای سبز نام برده و افزود: به دلیل همین خاصیت ویژه، هر یک از مناطق شهرداری نیز باید با حفر چند چاله ، این برگ های ریخته شده پاییزی را جمع آوری کنند تا بدین ترتیب برگ ها انباشته شوند.

حسن زاده تصریح کرد: با جایگزینی این برگها، به جای کودهای حیوانی مضر برای فضای سبز می توان به رشد و نگهداری هر چه بهتر و بیشتر درختان و فضای سبز تبریز کمک کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز